Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 La meg først si at jeg kjenner henne,og takler henne godt for tiden. Var på kafe med barna og svigermor idag,og det gikk veldig bra,men aldri uten et stikk eller fler,det kan jeg bare glemme. Så da jeg var rett ved kafeen,ringte hun 10 min før avtalt tid for å møtes,lurte på når vi kom,jeg sa ca 10 min unna,da sa hun:"ÅÅ,så kjedelig a".Denne hadde jeg regnet med,slikt gjør hun bare. Men på kafeen spurte hun om vi kom hjemmefra,enda jeg sa hvilket sted jeg var når hun ringte.Ja,sa jeg ,vi kom hjemmefra.'Da sa hun, "oj har dere vært hos bestefar?" Jeg svarte at vi kom hjemmefra VÅRT hjem,ikke bestefars hjem(jeg bor da ikke hos faren min) Huset vårt er liksom ikke mitt hjem det da,i hennes øyne...
Himmel og hav Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Kjære vene..... Var virkelig dette noe å ta som et stikk? Tror du bør øke romsligheten og toleransegrensene dine noe voldsomt, evt. sende svigermor et manuskript slik at hun ikke kommer i skade for å si noe galt! Si meg, hender det aldri at du sier noe feil? Dette var vel omtrent det mest hårsåre sutreinnlegget jeg har lest...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Hallo,bestefaren dems bor nesten 2 t andre veien,så dette var bare for å få sagt til meg at hun ikke ser på huset vårt som hjemmefra for meg. Hun hadde et blikk "som spilte dum". Spm hennes kom helt plutselig,og jeg svarte så godt jeg kunne og skjønte egentlig ikke poenget hennes med en gang,men så ble det jo helt åpenbart hva hun ville med det. Vet jo at dette er kun i hennes øyne,frekt som faen. En annen ting,"Himmel og hav",lagt merke til at du er veldig negativ til innleggene her,stoler du ikke på at hovedinnlegger skriver riktig,at det bare tull og vås..? Man skriver her som en voksen person,og dette handler om følelser og sosiale antenner og mellommenneskelige forhold blant annet... Og det er HUN sv.mor som sutrer hver gang vi har en avtale,da ringer hun og klager, "Hvor er dere",selv om vi kommer tidsnok.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Og dessuten svarte hun meg ikke,når jeg sa huset vårt,hjemmet vårt.. Da ble det tyst,merkelig dame. Så er ikke hårsår! Du er ikke hårsår når hun virkelig er ute etter deg! Hun har vel touchet borti alle temaer som er,trodde jeg,men hun har visst mer på gang...Jaja,jeg skal gi f i det,ingen stor ting,bare et utspekulert sprell fra hennes hjerne.Hun gjør det for å irritere,og for å jekke meg ned. Skulle gjerne sendt henne manus,Hvordan være normal mot svigerdatter,men da gjør hun helt motsatt av det manuset vet du!!! HI
Himmel og hav Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Men, kjære deg, mente du at jeg skulle lese all denne tilleggsinformasjonen din ut fra hovedinnlegget? Les ditt eget hovedinnlegg en gang til, og se det som en isolert hendelse hos en dame du ikke vet noe mer om, for det var utgangspunktet mitt. Jeg vet ikke noe mer om deg - anonym - enn det du skriver i hovedinnlegget, og der høres du ut som en sutrete jentunge som ikke tåler at svigermor tar feil og tror at du har vært i barndomshjemmet ditt. (jeg kaller både mitt eget hus og barndomshjemmet mitt for hjemme, selv om jeg ikke har bodd der på 20 år). Så utfra min informasjon om deg når jeg svarte deg i går, så høres det ut som du ønsker å tolke svigermor og alt hun sier negativt, fordi du forventer det. Underlig at du synes jeg er negativ her inne...men deg om det, man er ikke nødvendigvis negativ bare fordi man ikke er enig med noen. Av og til kan det være mer på sin plass med et blikk fra en annen vinkel enn trøst og "huff, stakkars deg". Man kan se seg blind på en situasjon fordi man står midt oppi den, og da kan det jo være greit å vite at andre kanskje ser på situasjonen med helt andre øyne. Men hvis det er sånn at du faktisk er en engel i to sko, og svigermor er fanden selv, så trenger du nok litt støtte, det kom bare ikke så godt fram i hovedinnlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Prøvd å tolke ting i beste mening i det siste?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 I beste mening?? Eneste mål og mening med dette var å gjøre meg usikker og få meg til å undre. Hun er av type som har et anspent forhold til penger og økonomi,og er veldig redd for skjev fordeling,selv om hun ikke er noe godt eksempel på det området selv. Jeg har merket det før også at hun liksom mener at det er han,sønnen hennes som eier det,mange farmødre har den innstillingen,uavhengig om det er sant eller ikke. Men det endrer ikke vår oppfatning eller hverdag,jeg er veldig glad i hjemmet vårt,og huset vårt er ikke hennes business. Hun hadde ingen grunn til å tro at vi hadde vært hos bestefar,jeg kom fra andre retningen og det visste hun.Kan ikke misforstås,hun måtte bare få det ut.Jeg skjønner ikke at hun klarte å tenke ut hvordan heller. Hun institerte på at vi måtte ha vært hos han siden jeg sa jeg kom hjemmefra! Er ikke ute etter "stakkars deg" osv,men heller en fornuftig debatt om hva vi kan finne oss i,andres erfaringer osv. "Kjære vene,kjære deg"er hersketeknikker med belærende undertoner,vær klar over det.Metaspråk. Og jeg trenger da ikke å være en engel??Er ei sterk dame,og absolutt ikke ung jente! Og positivitet hos meg,er en irriterende ting for henne. Så det er ikke her det ligger,jeg er meg selv,selv om hun ikke vil det. HI
samboer87 Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 heihei: sjønner hva du mener har ikke noe drømmeforhold til sv.mor jeg heller blir liksom aldri bra nok uansett for henne hun er fra en rik familie og jeg fra en veldig fattig familie og har alltid prøvd å få henne til å like meg og respektere meg for den jeg er men det er ikke så enkelt når jeg (untatt det første året jeg og sambo var sammen)har fått negative kommentarer om klærne mine hva jeg kjøper kommentarer om alt mulig tenkelig og utenkelige ting....jeg har alltid hatt en holdning i livet om at det er noe godt i alle og at jeg må prøve å finne det vis jeg ikke liker personen eller personen er slem mot meg..det eneste positive jeg kan se er at hun har skapt mannen min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå