Gå til innhold

Gutten min sover nesten ikkje på dagtid.(lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vil bare ikkje sove, sovner i armene min legger han i vugga eller vogna så våkner han, vugger på vogga eller trille vogna sånn at han sovner igjen, så går det 5 min så våkner han sånn holder eg på lenge, men han faller ikkje i dyp søv. lurte på om eg fra nå av skulle la han ligge ute konsekvent. Han sovner heller ikkje om kvelden før eg går å legger meg selv om eg prøver å få han i søvn tidligere ved å amme han på sove rommet og la han ligge der fra 8-9 tida men han er jo lys våken. Han sovner ikkje før eg går å legger meg med han å har han i senga med meg. så våkner han i 9-10 tida etter å hatt 1-3 måltider i løpet av natta. Han er forresten 5 uker i dag. Kunne tenkt meg 1 time om dagen der han bare sov sånn at eg kunne fått litt tid for meg selv. Når han er våken skal han underholdes heile tida får jo ikkje fred frå han. Han spiser og med 1-2 timers mellomrom på dagtid, trur det er pga at han bruker så mykje enerig når han er så mykje våkene som han er så han blir fort sulten igjen. Pga at han sover så lite på dagen får eg ein veldig grinete gutt på kvelden som tydligvis er veldig trøtt. Nokon gode tips og råd fra dere som kanskje har vert igjennom noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen råd, men ville bare si at det var som å lese om min egen lille gutt! Jeg trenger ikke legge meg sammen med ham om kvelden, men det tar en stund før han sovner ja....opp og ned trappa for å gi sutten eller trille på vugga, og han våkner gjerne med 20-30 minutters mellomrom. Når han først sovner er det 3 - 5 timers søvn før han våkner, heldigvis:) (som regel da....i går natt våknet han hver 1,5 time)

Ellers er det som hos deg - sover veldig lite på dagtid. Håper også at noen har gode råd!

Skrevet

5 uker gammel sier du??

Først; ikke forvent at babyen legger seg til å sove i 20-21 tia på kvelden, de fleste sovner ikke før litt senere. Husker at min jente sovnet ca 23-24 når hun var 8 uker. Men det blir gradvis tidligere og tidligere, ta tiden til hjelp:D

Hva med å prøve bæresjal? da kan hende babyen din roer seg lettere, søvn avler søvn, og du får gjort noe samtidig.

De fleste babyer har rotetid på kvelden, dette går over etterhvert heldigvis.

Babyen min sov også lite på dagtid før hun ble ca 6mnd, da beynte hun å sove lengre lurer på opptil 3 timer. Før det så var det bare korte lurer,kalte de for "powernap":D

Skrevet

Sånn var William også,uansett hva jeg prøvde så ville han ikke sove på dagen,men han sov hele natten fra han var en uke gammel,De sa på hs at dette ikke var så farlig og så lenge han sov på natten så gjorde det ingenting.Det er ikke alle små som trenger masse søvn,men for min del snudde det når han var ca 3 mnd ,da begynte han og sove masse på dagtid også.

Så mitt råd er ,vær tålmodig ,han begynner sikkert og sove på dagen snart.Sikkert ikke det rådet du ville ha,men det funka for meg.:)Og et lite tips til,de begynner ikke og legge seg kl 8-9 tiden før de er ca 3-4 mnd.

Lykke til.:)

Skrevet

Sånn var jentungen her i huset også. Her gikk det over når hun begynte å sutte på tommelen en kveld. Akkurat som hun slik fant en måte å roe seg uten puppen. Hun var da 3 1/2 mnd. Nå går jeg en tur på dagen med vogna og da sover hun lenge, det er utrolig deilig. Husker godt hvordan det var. Hun blir også mye roligere på dagtid når hun har sovet. Tror nok det beste tipset er å ta tiden til hjelp. Lykketil!!

Skrevet

vi hadde samme problem!Det gikk over etter at jeg begynt å mate han hver trede time...

Skrevet

Kunne heller ikke legge fra meg min de første ukene, han sov kun i armene mine, men det ble bedre etterhvert. Begynte med smokk etter de anbefalte ukene uten, og det hjalp masse at han fikk noe å sutte på.

Skrevet

Ville bare si at eg berre har prøvd å roe han på sove rommet når eg har sett han er veldig trøtt, men som regel legger han seg sammen med meg rundt halv elve tenkte at eg kanskje kunne rekke eit tidliger sove periode med å amme han på sove rommet men det gikk nok ikkje. Men no har sovet nesten heile natta igjennom i to dager, så vi får se ka som skjer fram over.

Og smokk prøver eg med, men dei eg har prøvd til no tygger han berre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...