Gå til innhold

Ny her, etter tips fra gravid venninne :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte bare på en ting: Tar dere alle Folat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen! =)

Jeg tar folat, tror de fleste gjør det! =) Tar den med omega og folat fra collet! Så løp og kjøp! hihi...

Skrevet

Hehe! Jeg tar allerede tran (pilleversjonen, da :-)). Men jeg må kanskje begynne med Folat også. Hadde det noe med forbygging mot en sjukdom barnet kunne få?

Skrevet

Tar den som heter Nycoplus Gravid jeg, den er sånn multivitamin med ekstra folat. Det anbefales kvinner som prøver å bli gravide og gravide i 1. trimester å ta folattilskudd på 0,4 milligram pr dag. Det er nevralrørdefakter som forebygges (uten at jeg aner så mye om hva dette er, men det høres ikke bra ut!!) Les mere her:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet_og_amming/folat

I tillegg tar jeg omega3-piller siden jeg har hørt at de anbefaler det også, og jeg spiser ikke såå mye fisk!!

Lykke til :)

Skrevet

Nei, det er nettopp derfor jeg også tar tranpiller (jeg vet faktisk ikke hva de heter, for jeg har tatt de i maaaaaaange år), fordi jeg ikke spiser så mye fisk.

Det var fint dette forumet her. Jeg har 2 venninnner som er gravide nå, og 2 som har fått i fjor/ i sommer. Men de er liksom på et annet stadium enn meg, så de syns sikkert jeg maser fælt. Så det var fint jeg kunne spørre om sånna "dumme" ting her :-)

Takk for svar og link. Jeg skjønte ikke så mye av nevralrørdefakter :-)

Skrevet

Jeg prøver å ta folat hver dag, men jeg glemmer det fort. Så det blir oftere annenhver dag omtrent for tiden. :D

Skrevet

Nevralrørsdefekt er ryggmargsbrokk.

Her kan du lese mer om det og folat: www.folat.org

Skrevet

Har bare bytta ut p-pilla med folat-pillene jeg! Og den har jeg tatt i 12 år, så den vanen er der kan man si. Hehe, veeldig påpasselig med å trykke ut piller og ta med i en tupperwareboks når jeg skal bort da. Ikke så veldig diskret at det står Nycoplus Gravid bakpå pillebrettet ;)

Nevralrørsdefakter ja, hihi-den var bra ;) Jenta som ikke kan skrive vettu ;) Knis...

Skrevet

HEHEHEHEHE! Jeg tenkte ikke over at det sto det jeg. Jeg trodde det het det............ leste egentlig kanskje ikke ordet. Bare stavet det, for jeg syns det hørtest så vanskelig ut.

Men skulle det være NevralrørdefEker? hehehehehehehe. Nå ler jeg høyt her. Jeg var overbevist om at det var noe som het Nevralrørdefakter..... noe latinsk eller no sånt. Føler meg passe dum nå!!!!!!

Skrevet

jepp tar folat.. koster rundt 90 kr på apoteket :) ble rådet av legen til å ta dette!

Skrevet

Så fint å se at det er flere "nye" hær inne:)

Helt ny i dag!!!;) Håper det ikke blir så altfor lenge...;)

Etter å ha lest en del før jeg logget meg på, sjønner jeg at det er viktig med vitaminer så på butikken skal jeg i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...