Gå til innhold

22 år og gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat testet positivt, vet ikke om jeg skal juble eller gråte, for dette var langt fra planlagt. Jeg er 1 års student og er usikker på hvordan jeg skal klare kombinere alt i fremtiden om jeg skal beholde barnet. Samboeren min er ferdigutdannet og noe eldre, og er kjempe glad for nyheten, mens jeg er usikker samtidig som jeg har en så fin følelse av at jeg faktisk er blitt gravid. Er det noen der ute med noen erfaringer fra svangerskap på samme alder som meg og å kombinere det hele til en student tilværelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel ikke så mange råd, men dette er nesten som å lese om meg selv, bortsett fra at jeg er ferdig utdannet til sommeren. Jeg er veldig klar for å begynne å jobbe fullt, i en jobb som jeg stortrives i. Min graviditet er heller ikke planlagt..langt ifra..Min samboer har jobbet i mange år, er noen år eldre enn meg og veldig veldig klar for å bli pappa..det gjør liksom ikke situasjonen så mye lettere når jeg er usikker..Vi har bestemt oss for å beholde barnet, selv om det betyr at mange av mine planer blir "satt på vent".

 

Å være student og gravid tror jeg går helt fint, og du får jo permisjon fra studie, det økonomiske trenger heller ikke bli noe problem pga støtte fra Lånekassen. Men lett kommer det nok ikke til å bli, det vil kreve mer av deg, men det vil du nok klare helt fint:o)

 

Kanskje ikke så mye til hjelp, men det var godt å lese at det er flere som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!