Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jo da, det er vel opplest og vedtatt at det er best bakovervent. Greit nok. Men i vår bil må ett bakovervent sete stå i midten bak, og jeg sliter litt jeg nå når jenta mi på akkurat 2 år, og er litt lenger enn gjennomsnittet, det er svintungt å løfte henne inn i bilen og opp i det bakovervente setet som står i mitten.....Spesielt når hun har store vintersko og dress på...herregud for ett slit. Jeg får så vondt i ryggen, og jeg virkelig har problem. Hvordan er det hos dere?
supergyda Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Kjære vene, nå ber du om problemer. Kan du ikke bare kjøpe det setet du vil ha, og ikke spørre her hvilken vei det skal stå? (Med mindre selvsagt du har et ønske om å bli kalt dårlig mor og det som verre er.).
r r r Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Kan du ikke bare sette setet på den ene siden og evt. la henne klatre oppi selv?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Gutten vår klatrer inn i setet selv. Dekk setet med et teppe e.l. så du slipper møkkete skoavtrykk i selve setetrekket.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Ber jeg om problemer????????????????+ Er mødrene her inne så sneversynte at de kan komme til å kalle meg en dårlig mor bare forde jeg spør om slikt?? Nei, slike mødre finnes det da ikke her???? Nei vi kan ikke ha det bak passasjersetet, for da må det setet stå så langt frem at hverken mor eller far kan sitte der. Hvor gamle er/var din når du snudde??
Sweet caramel Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Vi snudde setet før snuppa var fylt 2, da hun var blitt for lang til å sitte bakovervendt.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Snuppa er akkurat fylt 2 år og sitter bakovervendt i midten. Synes det går helt greit jeg :-) Synes også det er deilig å ha det første setet å støtte meg på, og ofte går hun inn selv. Har et setet som er kun bakovervendt så hun kommer til å sitte slik til hun har vokst ut av setet(om et par år).
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Helt siden vi byttet bilsete ved ca 1 års alderen har mini her sittet forovervendt.
ALIICE Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Her byttet vi til forovervendt når mini var ca 9-10 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Men når er de for lange til å sitte bakovervent? Og dere som lar 2 åringen klatre opp i setet selv, blir det ikke mye sand og dritt? Men det tærer på ryggen å løfte en lang 2 åring inn i midten og oppi setet.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Vi bruker forovervendt sete til snuppa, hvis hun skulle sittet bakovervendt så hadde hun blitt sittende med knærne oppunder haken.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Vi har akuratt fått nr2 og da måtte vi snu han på 2,5. Det er nemlig ikke plass til to seter bakovervent + at den største er veldig lang. Han satt egentlig likevel godt slik, men vi hadde ikke noe valg. Så her er det fremovervendt.. (Men når han er 17-18 kg og over en meter lang så begynte det jo å bli temmelig trangt likevell...)
2nj♥ Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Hos oss sitter 2-åringen forovervendt. Vi måtte snu setet da han var vel 1,5 år pga han var for lang til å sitte bakovervendt (fikk ikke plass til bena).
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Hvordan kan dere si at barnet er for langt til å sitte bakovervent??? Skal de ikke ideelt sitte bakovervendt til de har fylt 4 år da? Og jenta mi er 88 cm og jeg føler hun er for lang, og hun er knapt 2 år..... Hvilken 4 åring er under 90 cm...`
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #15 Skrevet 8. desember 2007 Vår 3åring sitter bakovervendt i britax two way elite. For ham går det helt fint, og jeg synes faktisk ikke at beina er så bøyde heller. Han er ca.1m lang.Vi har ikke stor bil så det er trangt foran passasjersetet (audi A4), men vil gjerne ha ham bakovervendt så lenge som mulig.
Crazy mama Skrevet 8. desember 2007 #16 Skrevet 8. desember 2007 Har jenta mi på 2,5 år bakovervendt i et Acta Graco xtp sete. Ja, det begynner å bli litt trangt, hun må bøye knærne sine. Men har forstått at det er sikrest, så da må hun sitte slik. Hvertfall så lenge hun ikke klager... Men jeg syns dette er litt vanskelig, blir jo anmodet om å ha de bakovervendt fordi det er det absolutt sikreste. Derfor har jeg ikke samvittighet til å snu barnet frem. Men det er jo litt tullete da, at barna må sitte som noen trekkspill. Og hvordan kan det være så sikkert, jeg bare spør?
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #17 Skrevet 8. desember 2007 hvorfor det er sikkert kan du se på denne linken: den viser hva som skjer med et barn i en kollisjon på 50 kn i timen, både i forovervendt og bakovervendt sete http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå