Gå til innhold

P-piller og migrene, leste noe som uroer meg litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arvet noen ukeblader av mamma, og i en sånn legespalte kom dette temaet opp. Der sto det at det er en forhøyet sjanse for blodpropp når man har migrene og går på pilla, men såpass liten at det ikke ble frarådet å ta den. Men, så det store men'et, hvis en har migrene med aura skal man ikke ta p-piller!

Noen som har hørt om dette? Jeg har migrene, men er ikke hardt rammet, har anfall kanskje en gang i mnd, knall dunkende hodepine i ca et døgn også mildere hodepine et par dager til før det gir seg. Kan fint leve med det, har sjelden aura, men jeg har det faktisk av og til, OG jeg går på cerazette. Skulle jeg ikke gjordt det, må jeg ringe og spørre legen, hva med dere andre migrene, tar dere p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nett carazette utskrevet av legen min. Jeg har hatt migrene i mange år,ganske kraftig sådan og.Men jeg har tatt blodprøve for å sjekke om jeg er mer utsatt for å få blodpropp, og det er jeg vist ikke.

Men er du urolig, bør du ringe fastlegen din og høre. Ikke verre en det.

Skrevet

cerazette er ikke vanlige p-piller, men minipiller, og skrives ut til dem som ikke kan ta vanlige p-piller av ulike årsaker.. f.eks problemer med blodtrykk, migrene o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...