mamma78 med spire:-)))) Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei! Jeg har nå fått barn nr 2, og må denne gang bruke mme av div årsaker. Men syns det er så lite info på pakkene osv og jeg har ingen erfaring med dette. Jenta mi drikker 80 ml fra flaska bare på noen minutter, drikker nesten i ett...skal det være slik, eller burde jeg stoppe henne og ta pauser? Plages med mageknip og lurte litt på om det kan bla komme derfra? Kan de bli harde i magen av mme og tilslutt: Kan jeg lage klar flere måltid og ha stående klart i kjøleskapet til natta? Håper noen kan svare, på forhånd tusen takk!!
Luna** Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Heisann! jenta mi får også også mme. hun er 6 uker. jeg tar fra henne flaska etter ca 20 ml, så hun får rape og maten får "sekke" litt... da går det bra. har ikke mageknip hun. blir de hard, kan du gi henne malt, men snakk med hs før hun får det. lykek til
Mamsen og lillegutt Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Du kan koke opp vann å ha det oppi flasker,ferdig målt opp. så om natten så varmer du vannet i microen og blander i pulveret. Tar max 2 min.... Lykke til....
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Hei:o) jeg har ei tulle på 2 uker nå og gir også kun mme. Hun drikker nå 100 ferdig blandet og er fornøy med det. Men om en liten uke så må jeg sikkert øke 20 igjen, det går fort fremmover sånn at du vet det. Hun får 6 måltid i døgnet(ca hver 4 time). Jeg koker flaskene hver morgen og blander til 4 stk med en gang og de to siste blander jeg førr jeg legger megg om kvelden sånn at det ikke skal bli gammelt. Det går helt fint. Jeg gir jenta litt malt i hver flaske(ca en halv teskje) på 100ml. Det gjør at hun ikke skal få hard mage. Det samme gjorde jeg til førstemann også og det funker kjempe bra etter du har brukt det i noen dager. Har babyen din hard mage så kan du bare prøve det med en gang for det er ikke noe farlig så vidt jeg vet:o)) Lykke til!
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Å virker det som hun vil ha mer melk så skal du bare gi henne litt mer. For det varierer hvor mye hvert barn trenger, det sa helsesøster til meg.
These Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=69 finner alt du trenger å vite om flaskemating her :-)
mamma78 med spire:-)))) Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk alle sammen,ble litt klokere nå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå