Inga Bling Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jeg vet hva den 3. verden er, og jeg mener at den 1. verden er i-land. Men hva er den 2. verden?
Inga Bling Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Brukes begrepet noen gang? Er dette land som er litt utviklet, men ikke nok til å være i-land?
Gjest ->>- Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Det er fra den kalde krigen, ikke så relevant lenger. 1. verden var kapitalistlandene, 2. verden var kommunistlandene og 3. verden var de som bare var jævlig sultne ... (vel, de som ikke hadde utpregede allianser i noen retning). Etter den kalde krigen er det vel i grunn bare "tredje verden"-begrepet som henger igjen. Men det begynner også å bli litt utvannet, med NIC-landa og slikt.
Inga Bling Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 ah. Takk. Fra nå av skal jeg bare snakke om dem og oss.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Og så har du den 4. verden som er innfødte som blir skviset i sitt eget land, som f.eks. samer, indianer og aboriginere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå