Gå til innhold

Enda et spørsmål til dere som gir mme...


Mamman til Mari

Anbefalte innlegg

Ikke helt inne i dette mme-greiene enda jeg... Ga jo mme til gutten min etterhvert også, men det er jo hele fire år siden, så husker ikke alt nå jeg.... ;)

 

Hva gjør dere med melka hvis dere skal noe? Varmer den på forhånd? Varmer den der dere skal? Skal vel ikke blande pulveret i kokende vann synes jeg å huske?? Har dere kokt vann stående i kjøleskapet som dere blander med?

Til nå har jeg gjort som det står på pakka til Hipp. Kokt vann, blandet i pulver når vannet er ca 40-50 grader og gitt den til vesla når den har fått passe temperatur.

 

Men tungvint med mme om natta da, hvertfall når en er vant til å gi pupp... Har tenkt å fortsette med det litt til altså, men merker at det fort minker på melka etter jeg begynte med mme. Gir forresten ikke mat på natta lenger, men i 6-7.tida. Hvordan gjør dere som gir mme på natta/tidlig på morgenen det??

 

Mange spørsmål her - hehe :-) Men topp hvis noen av dere kan svare på noen av dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve å gi deg svar på alle spørsmålene, ikke lett i morgentåke :-)

 

Når vi går ut har jeg med meg tomme flasker, ei flaske med kokt kaldt vann og termos med kokendes vann. Når småen blir sulten, beynner jeg å blande varmt og kaldt til riktig temp. Avhengig av hvor lenge siden jeg kokte vannet er det mere av det som trengs. Jeg startet med 1/3 kokt vann og 2/3 kaldt vann. Så blir det noen ganger litt helling fram og tilbake til jeg har riktig temp. Så heller jeg pulveret oppi som jeg har dosert i aventbeger.

 

Hjemme har jeg flaskene klare med riktig mengde vann i kjøleskapet. Når han blir sulten setter jeg flaska i mikroen, varmer opp, heller i pulveret og rister. Ferdig med det. Tok et par ganger får å finne ut hvor lenge jeg skulle ha mikroen på for å få akkurat passe temp. (ca 30sek her) Gjør det sånn både dag og natt (og hos folk som har mikroen der jeg er på besøk)

 

Tips: på flaskeposten.org finner du gode informasjoner.

 

Har jeg fått med meg alt? Håper det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes jeg har et genialt system, har kokt opp vann med vannkokeren som jeg har avkjølt i en mugge i kjøleskapet. Da har jeg alltid kokt vann klart. Hver gang hun skal ha flaske trenger jeg derfor kun å koke opp nytt vann og blande dette. Perfekt temp med en gang!

 

Når jeg skal noe tar jeg pulver i flasken og så har jeg kjøpt en liten termos på Åhlens, tar vel ca en halvliter, som jeg blander kaldt og varmt kokt vann oppi. Da er det klart til å brukes med en gang! Har også en teskje malt oppi flasken, det holder magen hennes i gang! :)

 

Håper det hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har sett det alt, men det finnes et forum her som heter flaskemelk :-)

 

Masse info og spm om mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det visste jeg ikke. Er bare inne her jeg, og på bryllupsdebatten. Takk skal du ha onam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...