Gå til innhold

Enda et spørsmål til dere som gir mme...

Anbefalte innlegg

Ikke helt inne i dette mme-greiene enda jeg... Ga jo mme til gutten min etterhvert også, men det er jo hele fire år siden, så husker ikke alt nå jeg.... ;)

Hva gjør dere med melka hvis dere skal noe? Varmer den på forhånd? Varmer den der dere skal? Skal vel ikke blande pulveret i kokende vann synes jeg å huske?? Har dere kokt vann stående i kjøleskapet som dere blander med?

Til nå har jeg gjort som det står på pakka til Hipp. Kokt vann, blandet i pulver når vannet er ca 40-50 grader og gitt den til vesla når den har fått passe temperatur.

Men tungvint med mme om natta da, hvertfall når en er vant til å gi pupp... Har tenkt å fortsette med det litt til altså, men merker at det fort minker på melka etter jeg begynte med mme. Gir forresten ikke mat på natta lenger, men i 6-7.tida. Hvordan gjør dere som gir mme på natta/tidlig på morgenen det??

Mange spørsmål her - hehe :-) Men topp hvis noen av dere kan svare på noen av dem :-)

Fortsetter under...

Skal prøve å gi deg svar på alle spørsmålene, ikke lett i morgentåke :-)

Når vi går ut har jeg med meg tomme flasker, ei flaske med kokt kaldt vann og termos med kokendes vann. Når småen blir sulten, beynner jeg å blande varmt og kaldt til riktig temp. Avhengig av hvor lenge siden jeg kokte vannet er det mere av det som trengs. Jeg startet med 1/3 kokt vann og 2/3 kaldt vann. Så blir det noen ganger litt helling fram og tilbake til jeg har riktig temp. Så heller jeg pulveret oppi som jeg har dosert i aventbeger.

Hjemme har jeg flaskene klare med riktig mengde vann i kjøleskapet. Når han blir sulten setter jeg flaska i mikroen, varmer opp, heller i pulveret og rister. Ferdig med det. Tok et par ganger får å finne ut hvor lenge jeg skulle ha mikroen på for å få akkurat passe temp. (ca 30sek her) Gjør det sånn både dag og natt (og hos folk som har mikroen der jeg er på besøk)

Tips: på flaskeposten.org finner du gode informasjoner.

Har jeg fått med meg alt? Håper det :-)

Jeg synes jeg har et genialt system, har kokt opp vann med vannkokeren som jeg har avkjølt i en mugge i kjøleskapet. Da har jeg alltid kokt vann klart. Hver gang hun skal ha flaske trenger jeg derfor kun å koke opp nytt vann og blande dette. Perfekt temp med en gang!

Når jeg skal noe tar jeg pulver i flasken og så har jeg kjøpt en liten termos på Åhlens, tar vel ca en halvliter, som jeg blander kaldt og varmt kokt vann oppi. Da er det klart til å brukes med en gang! Har også en teskje malt oppi flasken, det holder magen hennes i gang! :)

Håper det hjalp! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...