bæstevænnen Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 lillegull er 2 mnd 8.desember.. jeg sliter litt med dette med sovingen hans. vi står opp ca elleve på formiddagen. kl12 er han klar for en lur,og da sover han til ca 15-15.30. ca 16.30-17.00 er han klar for lur igjen,og sover til ca 22.00. kl 23-24 er han kjempe trett og klar til å sove igjen,men ikke søren om jeg får han til å sove.. han kan holde på til 05-06 på morgenen før han sovner.. er noe plaga med magen,mne tror ikke det er bare det heller-for hvis jeg f.eks legger han på stellebordet,er han blid som ei sol. men med en gang jeg skal legge han i sengen,gråter han.. på dagen sover han bare i vogna ute. han vil ikke sove i vugga si i stua.og jeg er også redd han kanskje misforstår når det er dag og natt.. men han vil jo ikke sove på dagen dersom han ikke får sove i vogna,og det er litt mørkt og kjølig.. så HVA skal jeg gjøre?? blir så utrolig sliten og frustrert jeg.. er alene,og har ikke en mann som kan avlaste meg på natta heller.. så blir mildt sagt sliiiten.. ikke får jeg til å sovepå dagen når han sover heller..
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Det som slår meg er : Er han skikkelig mett??? Minner litt om min MINI , men han var ikke våken sååå lenge da. Men han kunne ligge noen timer på puppen på kvelden. spiste og spiste og spiste. Kan du evt. legge han i vognen og ta han inn etter at han sovner?
bæstevænnen Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 synes han virker mett ja.. gulper mye.. hjelper ikke legge han i vogna heller på natta..
mammaentil maren og jesper Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 det virker for meg at han sover mye på dagen han har snudd døgnet, samme gjorde lillegutt oxo han er 4 mnd. han sover bedre på natta når han ikke sover så mye på dagen. jeg har en sovagris på dagen elsker å sove ute. prøv det å se om det hjelper.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Han sover jo så godt som hele dagen, så det er ikke rart han ikke sover på natta :-) Du må prøve å få snudd det. Dere må for det første stå opp mye tidligere, ligger dere til 11, så er jo grunnlaget for resten av dagen lagt der. Du må sakte men sikkerv ekke han tidligere og tidligere, så vil døgnrytmen snu seg automatisk etterhvert. Ta en halvtime om gangen til dere er nede i 8 eller 7 på morgenen. Lykke til!
heldigec Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Enig med anonym over her - han har snudd døgnet. Som hun sier bør dere gradvis stå opp tidligere om morgenen. La ham gjerne ha de dagslurene han ønsker, men ikke la ham sove lenger enn 2 timer av gangen og la ham i tillegg være våken rundt 2-3 timer mellom. Da vil han antagelig sove mer om natten også. Det er noe som heter at søvn avler søvn, og det er veldig riktig - men denne karen har nom snudd om på døgnet ja.... Trøst deg med at rundt 3 mnd er det mye lettere å få ham inn i rutinene, men begynn allerede nå. Be også om hjelp dersom du trenger å sove innimellom. Hør med HS om de har et avlastningstilbud dersom du ikke har familie eller venner rundt deg.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Tror jeg ville prøvd å stå opp litt tidligere jeg. Da får han den lange våkenperioden sin på kvelden, og ikke på natta. Er vanlig at de begynner å få lengre våkenperioder når de er 2 mnd, så kan høres ut som han har snudd døgnet litt iom at han er blid som en sol utenfor senga. Så: prøv å stå opp i 8-9tida en dag, og se om det hjelper. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå