musikkpia Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Da har vi også vært på ultralyd - og jeg er så lykkelig - for det er en liten jente som "bor" inni meg. Alt så fint ut - og lillepia en ganske aktiv der inne (er 18+5). MEN, jordmora sa at jeg måtte komme tilbake på UL i uke 32 pga. at morkaka lå ganske langt ned. Ho sa ikke så mye om hvorfor jeg måtte tilbake. Jeg spurte, men hun svarte ikke ordentlig på det. Betyr det at jeg må ta keisersnitt? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Oftest "kryper" morkake opp imens barnet vokser - mens andre ganger havner den foran åpningen der nede ungen skal ut. Da må man følges opp ekstra - og jeg tror det blir planlagt keisersnitt i slike tilfeller. Du blir nok passet godt på - men oftest retter dette seg av seg selv:-) Lykke til!
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Riktig som Anonym sier over her. Jeg fikk samme beskjed på UL i uke 19 og må tilbake i uke 32. Jeg fikk også liten informasjon om hva det ville si, men jordmoren min har forklart meg at det kommer an på om morkaken ligger totalt foran åpningen eller om bare en flik av morkaken ligger foran. Når det bare ligger en flik foran åpningen flytter morkaken i de aller fleste tilfeller seg opp slik at du slipper keisersnitt. Min derimot ligger totalt foran og sjansen er større for keisersnitt Har den ikke flyttet seg i uke 32 blir det visstnok bestemt dato for keisersnitt der og da..... Men du er i de beste hender og jeg håper den flyttes hos deg :-) Bare husk: Får du en blødning - RING føden med en gang! Det var beskjeden jeg fikk! Lykke til
musikkpia Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for svar og lykkeønskning Det er godt å vite at men får god oppfølging under svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå