Gå til innhold

BAGEN!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere pakket? Og når pakket dere? Jeg er snart i uke 38 og har begynt så smått...men lurer på hva jeg skal ta med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* to kosebukser

* ammetopper

* slippers/tøfler

* ammeinnlegg/ullinnlegg

* toalettsaker... + mykt toalettpapir

* ørepropper(hvis du bor på flermannsrom og får avlastning en stund)

* mat til mannen + evnt litt sjokolade (gir god energi)

* energidrikke(pulver som kan blandes med vann på sykehuset)

* en liten bok til å skrive litt om opplevelsen(etter at du har født)

* penger/telefonkort/mobil/lader

* babyklær (hvis du bor på hotel) + klær til hjemreisen.

Pakker nok bagen ca to uker før terminen... :o)

Skrevet

dette er sikkert et kjempeteit spm, men når man sier "pakket sykehusbagen", mener man da at man pakker i en hel bag, eller at man bare pakker i en evt stellabag ?

Skrevet

må vel være i en egen bag vel?! skal jo ha med klær til seg selv også..

Skrevet

Jeg hadde en liten bag, men kunne sikkert brukt en sekk også.

Sykehusene vil som regel at du pakker minst mulig med deg, men mannen kan jo ta med ting hvis man har glemt noe... :o)

Skrevet

Takker for svar. Jeg har pakket en del av dette, men greit å få dobbelsjekket. Jeg har en friis veske jeg har pakket det i. Har ikke med noe til babyen, det har jeg lagt i bilstolen til pappa som han tar med. Sparer en del plass med det. Bare toalett saker som mangler. Gruer og gleder meg....

Skrevet

Jeg har planer om å pakke èn veske til å ha under selve fødselen, med litt mat/drikke o.l. i.

Så pakker jeg en bag til å ha under barsel, der pakkes også litt til far.

Så pakker jeg stellevesken til knøttet, med litt klær og div i.

Da slipper jeg 1 stor bag med alt mulig oppi:-)

Skrevet

må le av alle som pakker til far. han er vell oppegående nok til å finne seg noe selv. energi drikk osv... herregud dere skal føde, dere er ikke sjuke under ernærte mennesker. får brus,saft å føden,mat har de også..

Skrevet

trenger kun toaett saker og klær til deg selv....babyen bruker ikke private klær før den skal hjem,da an far ta de med når dere skal hentes. og en annen ting...dere får mat og drikke,ingen som tar med det.

Skrevet

Unnskyld, men om jeg ikke husker helt feil så skrev jeg ikke at JEG skulle pakke til far, han klarer nok det selv...

Var på Fødselsforbredende kurs hos jordmor i dag, og der anbefalte hun faktisk å ha med litt sjokolade og div hjemmefra.

HERREGUD, sier jeg også, trenger da ikke bry deg om hva vi andre gjør????

Skrevet

jo du skrev jeg pkker...må ikke bli så sint. for meg må dugjerne ta med kilovis med sjokolade og mat...

Skrevet

Skal du bo på hotell må du ha med klær og bleier selv (får ca 10 bleier)

Har også vært på fødselskurs med jordmor, hun anbefalte sterkt å ta med litt mat (frukt o.l.), spesielt hvis du blir lagt inn på natten! Er nok ulik praksis fra sykehus til sykehus

Skrevet

Skriv en liste og pakk når riene kommer...

De aller fleste har flere timer på seg hjemme med rier før det er på tide å dra til sykehuset.

Forrige fødsel pakket jeg på natten da vannet gikk. Gikk kjempefint og det jeg glemte tok far med seg senere.

Skrevet

Jeg har pakka ned en smokk, en kosekanin, en joggebukse.. hmm.. har ikke kommet lenger.. og har 2 uker igjen, jaja.

Men når dere sier at mannen kan ta med ditt og datt.. Hva om mannen har planer om å være på sykehuset HELE tida? (håper han stikker hjem i det minste én tur..)

Jeg har en mann som ikke har tenkt å gå glipp av ett sekund av noe som helst skjønner dere.. Nesten litt slitsomt..

Skrevet

Har vært på omvisning på sykehuset i dag - og NEI anonym, far får ikke mat, han må kjøpe i kantina i tilfelle. Derfor mange som tar med det.. Makan å være så dømmende til hva folk tar med seg da...

Skrevet

Enig med anonym over her 22.35. Selv bor vi 3 timer unna Lillehammer sykehus, så sambo kommer til å være hos meg til vi reiser hjem. Han kan jo ikke drive å kjøre frem og tilbake når det tar så lang tid. Så her er det beste å få med seg det meste man trenger... ellers så får vi gå ut for å kjøpe det vi mangler ;-p

Skrevet

Er forskjellig fra sykehus til sykehus hva man får av forskjellige ting, så her finnes det ingen fasitsvar... Vi hadde med litt drikke og sjokolade sist, og den vannflaska var gull verdt under fødselen.. :o) Var også greit å ha noe med litt rask energi etterpå, selv om vi fikk brødskiver. Til meg selv tar jeg med klær og toalettsaker. Sambo får også med seg litt rene klær og toalettsaker, kan hende han vil ha en dusj etter fødselen. Til baby tar vi med litt klær, på hotellet på Ullevål fikk vi kun klær på føden så da vi skiftet på han dagen etter fikk han sine egne klær.. :o)

Her er den detaljerte listen:

Helsekortet og andre papirer

TOALETTSAKER:

Vanlige toalettsaker

• Hårføner

• Bind

• Ammeinnlegg

• Sminke

• Leppomade

• Hårspenner

• Brystvortesalv

• Smertestillende (Panodil & krem)

KLÆR:

• Badekåpe

• T-skjorter/topper

• Amme-bh

• Joggebukser + jakke

• Truser, sokker

• Slippers

• Vanlige klær til hjemreise

• Et par gensere

ANNET:

• Drikke, sjokolade, kjeks

• Kamera + lader, videokamera

TIL BABYEN:

• 4 bodyer

• 2 strømpebukser

• 2 sparkebukser

• Vinterdress, lue, votter

• Hentesett

• Teppe

• Bleier

• Gulpekluter

TIL SAMBO

• Tannbørste, shampo, deo

• Rene t-skjorter, bokser, sokker, bukse, genser

Skrevet

Ser noen skal ha samboer værende hos seg under hele sykeoppholdet ?

Hvordan ordner dere det ?

Sist gang jeg fødte lå jeg på barselavdeling og der får jo bare far komme på besøk.

Denne gangen satser vi på pasienthotellet, men det er visst mangler på dobbeltrom, så jeg måtte være forberedt på at jeg kun fikk enkeltrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...