Gå til innhold

Kan jeg få arbeidsledighetstrygd etter permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen jobb etter permisjon, da vikariatet gikk ut like før permisjonen starta. Har jeg da mulighet til å få arbeidsledighetstrygd?

Har ikke peiling på noe slikt jeg, så jeg bare lurer.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg var i samme situasjon som deg. Hvis du leser på nav sine hjemmesider så ser du at dagpengene beregnes ut fra hvor mye inntekt du har hatt før du ble arbeidsledig - og her regnes foreldrepenger som en del av grunnlaget.

Ta kontakt med nav for nærmere detaljer, det er alltid mer pålitelig enn å spørre folk her inne :)

Skrevet

Jeg tror rett og slett det avhenger av om det er nav eller arbeidsgiveren som har utbetalt pengene. Har ihvertfall lest her inne om noen som ikke fikk.

Ring nav og spør.

Skrevet

Jeg har fått foreldrepengene utbetalt fra nav - men dagpengene ble beregnet ut fra inntekten jeg hadde siste kalenderår. Så selv om permisjonen gikk ut i september i år og jeg da ble formelt arbeidsledig, var grunnlaget for dagpengene den intekten jeg hadde i 2006. Det er vel enten forrige kalenderår eller snittet av de tre siste årene tror jeg.

Skrevet

Det kommer vell også ann på hvor lenge du jobbet før du gjekk ut i perm?

Er regler på hvor lenge en må være i arbeidslivet først.....

Det er også et minstekrav i årslønnen.

Utover det mister du ikke rettigheter etter å ha vært i perm sann sett!!

Skrevet

Ja, rekner med det er noen haker. Men selv om jeg ikke har vært ansatt så lenge i fast jobb, så har jeg jo jobba hele tiden før svangerskapet da.

Før perm var jeg sykemeldt fra jeg ble gravid nesten. Så perm.pengene ble utrekna ut ifra sykepengene, og sykepengene ble utrekna fra hvor mye jeg hadde tjent i tiden før. Fikk hele tiden samme sum... så..

Men det jeg skal fram til er at jeg ikke finner info på nav sine sider.. Noen som kan hjelpe? hvis ikke skal jeg bare ta en telefon i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...