Edelweis Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 jeg har hørt at når man ammer, så forbrenner man 800 kcal hver dag. er dette tilfelle? eller er det bare tull. jeg ammet ikke med første mann, og hadde vanskelig med å få bort magen. er ikke en stor person fra før av, så magen passer ikke til kroppen føler jeg. men nå som jeg kan få sjangsen til å amme igjenn så tror jeg at jeg skal trå til for full hals, koste va det koste vil om jeg kan bli slank av det. noen som vet noe om det?
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Du skal forbrenne ca ett måltid om dagen når du ammer:) Er det jeg har hørt... Mange går fort ned i vekt i ammeperioden, og amminga hjelper på at livmora trekker seg fortere sammen:)
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Ingen tvil om at du forbrenner mye når du ammer. De fleste som vil kan gå ned i vekt(ikke alle selvfølgelig). Det er viktig å drikke mye vann mens man ammer, for ellers kan du bli totalt utslitt. Jeg husker at jeg var fullstendig utslitt når jeg valgte å slutte amminga når vesla var 11 mnd. Utrolig deilig å være ferdig da...
Edelweis Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 tusen takk for svarene. selvfølgeli kan folk gå ned i vekt. men det er veldig vanskelig for meg i allefall! å hvis det hjelper å amme, så er jo det bare kjempe fint*=)
petiteM's Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Aner ikke hvor mange kalorier man forbrenner, men noe ekstra blir det. Enkelte raser jo ned pga amming. Det som hertfall er riktig, er at livmora blir stimulert til å trekke seg raskere sammen, slik at hvis du synes magen din er stor, kan amming gjøre den raskere mindre etter fødselen. Tror dette er veldig individuelt også. Jeg ammet frem til vesla var 18mnd, men det var den første tiden jeg gikk ned i vekt. Etter 6mnd var jeg ganske stabil på minus 2-3kg mindre enn før graviditeten. Magen ble flat igjen etter noen mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå