Venezia 1 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har 2 solskinnshistorier i nær krets. Begge med blodpropp i hjernen, begge uten varige men!
brooklyn Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 kommer an på. Onkelen min har overlevd to stykker. Han er 56 år og sliter litt med motorikken og med korttidshukommelsen, men om det er pga det vet jeg ikke.
Jenny-penny Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 farfar overlevde det ja, uten varige men. Men fikk desverre en ny ved hjerte året senere, men JA det kan gå bra )
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Har det skjedd noe? (Skjønner om du ikke vil svare her)
SuperGlad Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 Ikke noe i min familie nei. Kjenner ikke personen, men det er slekt av stefamilien min.
Venezia 1 Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Må legge til: De 2 det gjelder er ikke-røykende, sunne jenter under 30 år.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Vet ikke om sjanser, men vi har en som lever i beste velgående.
tre små... Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 kan gå begge veier, men sjansen kan være stor for å overleve. kommer ann på hvor raskt man får hjelp da når det gjelder varige men.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Gitt at det blir satt igang behandling i tide vil sjangsene være gode. Sitter ikke inne med noe tall på dette, men vet overlevelsesraten er høy om så skjer. Vi har en regel som sier at pasienten må være inne i akuttmottaket innen 4 timer fra symptomdebut ved sikker blodpropp i hjernen. Men dette dreier seg om større propper, ved slag eller vandrende propper under oppsikt kan det fint gå dager og uker før behandling må iverksettes.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Ok. Trist når sånt skjer..
zadine Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Vet ikke hvor stor sjangs sånn prosentmessig. Men jeg overlevde, uten men. Nå var det riktignok ikke en akutt blodpropp som oppstod på kort tid. Men jeg hadde en aneurisme i hjernen (utposning på blodåre), og der koagulerte blodet og dannet en trombose (altså en blodpropp). Dette gav meg igjen en liten hjerneblødning. HOs meg så oppstod denne blodproppen så sakte at blodet hadde anledning til å finne andre baner. Jeg opplevde å miste kontrollen over venstre arm og ben mens blodet fant andre baner (som ikke var store nok enda). Hadde 3-4 dager med vanskelig tale når det oppstod. Men etterpå har jeg ikke hatt noen plager /men. Var til utredning i 6 mnd etterpå for de ville forsikre seg om at hjernen hadde ordnet opp i alt selv. Nevrologer mener at jeg har vært heldig.
dama Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 mannen min var 29 da han fikk blodpropp på hjernen han er helt tilbake til hva han var før nå.. og det er vel aller mest takket være akupunktur.. han merker fremdeles litt nummenhet i et lite område av det ytterste hudlaget på venstre side av brystkassa.. men det er ikke noe som han plages med vil anbefale akupunktur på det sterkeste.. han gikk tre ganger i uka i mange uker etterpå
dama Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 ) altså han fikk behandling tre ganger i uka.. han var oppe og gikk dagen etter.. han var også heldig og fikk behandling fort.. da han var ferdig med trombolysebehandlinga var det gått tre timer fra han fikk symptomer og jeg ringte ambulanse
Gjest thricane Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 slik jeg har forstått har det mye å si hvor i hjernen man får blodpropp. f eks, mormoren til mannen min fikk dette i "hjernestammen". det var nesten et mirakel at hun våknet, hun har varige mèn som hukommelsestap og vanskelig for å kommunisere. min farfar derimot har hatt flere blodpropper, men disse har vært i forskjellige områder. den ene gangen mistet han noe av hukommelsen, en gang mistet han litt av evnen til å spise og bevege seg. men han har til en viss grad kunnet bygge seg opp igjen.
Giftmamma med2jenter Skrevet 5. desember 2007 #16 Skrevet 5. desember 2007 en bekjent av meg fikk blodpropp 2 dager etter fødsel... og lå 6 uker i koma, men klarte dessverre ikke å kjempe imot..
nurkimagen.com Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 min sønn hadde 5 propper i hjernen da han var 5 uker gammel. han er i dag frisk som en fisk!!og 10mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå