enpå3ogenpå1 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 vi skal fly til østlandet litt før jul, og da lurer jeg litt på hva slags erfaringer dere har. Er det noen måte å pakke vogna forsvarlig på? Virker som om flyselskapene fraskriver seg ethvert ansvar så lenge vogna ikke er pakket i esken sin (hallo- den er det jo mange som tar vare på......!!!) Hadde vært så utrolig kjedelig å fått ødelagt en helt ny vogn. Og morsmelk/ mme - hva går greit gjennom sikkerhetskontrollen? Og er det andre tips som en førstegangsmamma ikke vet om?
ifie Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Vogna sender du som spesialbagasje. Barnemat får du ha med deg gjennom sikkerhetskontrollen. Babyer kan reagere mer på dotter i ørene enn oss (de har smalere øre-/neseganger), så det kan være veldig ubehagelig å lette og lande. Jeg ble anbefalt og amme på tur opp og ned (evnt flaske), men gutten min sov tungt og reagerte nesten ikke (han var 4.5mnd da). God tur!
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har flydd to ganger med vesla jeg, også ned til østlandet;) En gang når hun var tre uker og en når hun var 3,5måndte. Vogna gikk under spesialbagasje, puttes i en stor plastpose som vi fikk kjøpe for 50kr (jaggu dyr pose ja) der vi tokk ut billettene. Jeg hadde ikke med no mme i stellebaggen, ammet heller på flyet. Men de reagerte den ene gangen på sinksalven jeg hadde med i veska. men fikk ha den med etter en liten diskusjon;) Bæresæle er et must syns jeg i hvertfall, det er veeeeeeldig praktisk med to hender frie. smart å ha en liten leke med i flyet, tilfelle det blir litt venting. Ellers så må jeg si at alle de fire gangene vesla har flydd så har det gått kjempe bra, fikk pupp når vi var i lufta og sov som en stein etterpå. Så må du huske å spørre flyvertinnene om hjelp når du trenger det (få på belte, pakke ting ned, ta av seg klær osv...)de elsker å holde en liten en for deg, pluss at turen blir mye bedre når du får litt hjelp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå