Gå til innhold

Kjapp 2. fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fødsel var ett lengre kapittel, der epidural tok mine smerter med 90%..

Min andre fødsel varte i 90 minutt!

Først gikk vannet, det var ingen tvil om at det var det som skjedde, det lekket og lekket. Sent på kvelden var vi innom sykehuset til kontroll. Ble da sendt hjem igjen. Fikk oss en god natts søvn og stilte på sykehuset kl 10 dagen etter. Kl 12 fikk jeg en pille i skjeden, kur, og etter en time ble vi sendt på byn for å få tiden til å gå. kl 15.30 var vi innom obs og åt middag. Da hadde jeg ingen rier. På vei ut derfra kl 16 kjente jeg plutselig sterke smerter. Kjørte til sykehuset og rett inn på kurrommet ilag med den andre 3. Legen kom og gikk runden.. han håndhilste bare på meg og sa "vi snakkes nok utover kvelden". Jeg ble helt sjokka over dårlig undersøkelse. Riene varte i 90 sek og 1 min pause fra første ri og var ikke blitt bedre. Jordmora, ei som sikkert bare var 23, satte meg på pulsmaskin for å se det an i hvertfall 10 minutt. DET var så vondt. Tilslutt anonserte jeg i hele rommet etter at min mann kom med en morsomhet "tier du ikke stille nå så myrder jeg deg" :-). Da sa jordmor "såpass ja", da ble det fart i sakene. Legen kom inn og ble rett etter stående og trippa ute i gangen for alle fødestuene var opptatt.. 5 cm åpning. 10 min etter sa jordmora: " du kan gå inn på rommet selv", "aldri i verden om jeg går en meter" sa jeg til henne. Det endte med at hun måtte trille meg inn i den senga jeg lå i da.. Så ba jeg om epidural men det ville hun ikke gi meg, jeg ble nesten litt sinna og sa at "jo det skal jeg ha", hun gidde seg og sa hun måtte sjekke først. 10 cm åpning.. ingen epidural.. Det gikk rett i fødsel og hun måtte rope på en mer erfaren jordmor som jeg husker veldig positivt fra sist. 90 min etter jeg kom inn var en nydelig jente ute! Jeg hadde gått til ultralyd en gang i uken for hun skulle være så liten, men hun lurte alle, hun var 3778g og 49 cm! 1 kg mer enn hun ble estimert til uka før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! :-) Høres ut som en kjapp men vond fødsel ja hehe. Å jeg er så misunnelig på deg, vil ha lillegutt i armene mine jeg også :-)

Kos deg videre og lykke til :-)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Oooh, hørtes intenst ut! Gratulerer så mye med vel overstått fødsel!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...