Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Er det noen som har erfaring med sovevogner som skal brukes i barnhage? Jeg har nå er quinny, men barnet mitt har vokst ut av den og trenger en ny. Hva med teutonia mistral, er den lengre i ryggen tro? Andre erfaringer?
Retro-mamma Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg kjøpte en kjempestor SIMO-sportsvogn på loppemarked for 150 kr. Er veldig fornøyd. Den er så enormt stor - har vasket og lagt skinn og dunpose oppi. Og jeg trenger ikke være redd for at den skal bli stygg av å stå mye ute. Jenta mi kan ligge utslått med armer og bein og ikke komme borti vognveggene nesten - helt utrolig stor, gammeldags vogn :-)
brooklyn Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Kunne ønske jeg hadde gjort som hun over meg her, for vi tok vår 7000 kroners simo i bhg og bruker den som sovevogn og turvogn. Den er herpet nå. Rustet på understellet, de har hatt mus i boden, så stoffet er hullspist...Hadde tenkt å bruke den på lille astronaut som kommer til våren, men nå tror jeg neppe at det skjer. Hadde jeg hatt valget igjen, hadde jeg kjøpt en billig brukt vogn og heller inv i en god vognpose som sjefen kunne ha sovet i..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Vi kjøpte en brukt Emmaljunga sportsvogn (veldig lik Teutonia Mistral) på finn.no som vi bruker som sovevogn i barnehagen. Den er fortsatt stor nok til soving for vår mer enn middels lange 2 1/2 åring, og det er fortsatt godt med plass til en skikkelig vinterpose. Kjøp noe brukt som er solid og som har skikkelig regntrekk, det behøver ikke være det kuleste, det skal jo bare stå i barnehagen. Jeg ser i barnehagen vår at det er mye skranglene triller med dårlige regntrekk som blir brukt som sovevogner, og det er irriterende for personalet og ubehagelig for barnet at vogn og vognpose blir unødvendig våt når det blåser og regner ute.
sprinkel2 Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Vet du foresten hvor lang emmaljunga er i liggestilling? quinny er 91/92 cm. Jeg trenger nok en vogn med nærmere 1 meter tenker jeg!! Skal kunne sove i den til han blir 3 år. (han er nå 2 år og 4 mnd)
alvis Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Teutonia mistral er veldig smal. Gutten min på 2 år blev for stor for den...eller det gikk greit men han sov dårlig. Jeg kjøpte en simo sportsvogn som sovevogn til han. Fant en brukt en og er kjempefornøyd. Den har stor plass og er myk å ligge på. Anbefaller den!
SusieQ Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Når jeg spurte i barnebutikken sa de at emmaljunga, brio og simo har de lengste ryggene. I tillegg har jeg hørt at phil and ted vognene har lange rygger.
Anonym i dag Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Vi bruker Simo-sportvogn, veldig god som sovevogn, lang og god kan strekke seg i begge retninger ;-) har mange fin trekk, både folstret og i vanlig tynt trekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå