Gå til innhold

Vikariat og sykepenger, svangerskapspenger.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min venninner er ferdig med sitt vikariat 31.12. Hun har søkt nye jobber men har ikke fått. skal ha barn i mars. For første gang skal hun gå til legen og be om sykemelding og forståelse for sin situasjon. Den økonomiske situasjonen vil ha følger dersom hun blir arbeidsledig.

Må hun være sykemld 16 dager (arbeidsgiver ansvar), før vikariatet går ut eller kan hun bli sykemeldt siste dagen i arbeides perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei er det noen som kan noe om dette?

Skrevet

Jeg er 99,9 prosent sikker på at hun kan bli sykemeldt når som helst i vikariatet, altså at hun kan bli sykemeldt siste dagen og likevel få sykepenger. men for å være 100% sikker hadde jeg tatt en telefon til Nav.

Syntes å huske at jeg hadde bare noen få dager igjen av mitt vikariat da jeg ble sykemeldt

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...