Gå til innhold

Skjemaveldet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levert inn søknad om foreldrepenger til NAV, men skal arbeidsgiver ha et skjema også? Jeg er vikar, bare så det er nevnt, gjennom et vikarbyrå. Jeg har prøvd å ta dette via kontakten min i vikarbyrået, men til nå har det ikke vært noe svar å hente derfra.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke levert noe skjema til arbeidsgiver. Jeg skrev et enkelt brev om når jeg skal ha permisjon til min arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg sender et til NAV, og så har jeg fått et av arbeidsgiver som jeg skulle fylle ut (er lærer). Det var et enkelt skjema som sa noe om fra når jeg skulle ha permisjon, og hvor lenge. Så er det et skjema vi skal fylle ut og sende til sykehuset da. Vi fikk dette på svangerskapskurset, men det er sikkert vanlig å få dette av lege eller jordmor.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Er sykemeldt nå, og sist jeg snakket med sjefen nevnte hun ingenting om permisjonssøknad. Jeg har en ganske "åpen" kontrakt på jobben, og det er heller tvilsomt at jeg kommer tilbake etter endt permisjon. (Folk bare slutter å jobbe der, og det er mye utskifting, kun de med skriftlig %-stilling sier opp)

Jeg har altså bare søkt om foreldrepenger til NAV. Men er litt usikker på om jeg likevel må søke om permisjon, selv om jeg ikke skal tilbake.

Noen som vet?

Skrevet

Det har med å gjøre hvem som skal betale permisjonspenger tror jeg.. Dersom du har fast jobb betaler arbeidsgiver og får tilbake fra NAV, men hvis du har sluttet i jobben får du penger direkte fra NAV.. Eller?

Skrevet

Jeg jobber i en stor kommune og har levert eget skjema, spesielt for min etat. Flere måneder med purring på innlevering, for at de skulle kunne lyse ut vikariat (ble det sagt). Skjemaet var veldig "krøkkete" og detaljert, vrient å forstå og sikre seg riktig utfylling. Kan ikke huske å ha levert annet enn en skriftlig søknad/varsel til samme arbeidsgiver ved tidligere sv.skap, med mine spesifiserte ønsker og datoer.

I tillegg skal NAV ha sitt eget skjema, som jeg nesten glemte forrige gang jeg fødte (de kan heldigvis etterbetale for tre måneder, altså ingen bråhast, men etter fødselen står alt enda mere på hodet...). Jeg hadde trodd dette skulle gå automatisk via min faste arbeidsgiver, siden denne skulle forestå utbetalingene...

Så dum kan man være, uavhengig av "ørten" års høyere utdannelse... Skjemaveldet er vel ofte utformet og formulert av jurister, som har sitt eget fagspråk som ikke alltid er like enkelt å forstå for andre folk...

Skrevet

Takk for svar alle! :)

Det er vel noe i det som blir sagt at så lenge en er vikar får man kun penger fra NAV, er man fast ansatt og arbeidsgiver skal betale det resterende utover de prosent NAV betaler må man levere inn eget skjema for dette.

Ha en fin dag!

Skrevet

StineMari: du skrev noe om at du fikk et skjema som skulle fylles ut til sykehuset som du hadde fått på svangerskapskurs. Hva for et skjema er det? det har ikke jeg fått (har ikke vært på kurs heller). bør jeg etterspørre det hos lege eller jordmor? ble litt stressa her..hehe

Skrevet

Jeg fikk tilsendt skjema fra sykehuset før jeg skulle på ordinær ul. Det var fire sider med informasjon som de skulle ha, sånn vanlig navn, adresse, tidligere sykdommer osv....

Tror det er dette de mener. Vet ikke om det er det samme som noen snakker om innskriving på sykehuset.

Er førstegangs, så er ikke helt inn i dette jeg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...