Gå til innhold

flere med bekkenlåsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere i full jobb? hvilken evt behandling får dere/hva har man krav på av behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bekkenlåsning, og er sykmeldt pga dette. Går til kiropraktor når smertene blir for ille, men dette må jeg koste selv. Men nå som jeg går sykmeldt, og gjør minst mulig, så er jeg ikke så plaget med låsningen

Skrevet

Vi har faktisk samme termin, nr 2 ventes 4.mars-08 =)

Hadde bekkenlåsning i forrige svangerskap og. Var hos kiropraktor etter svangeskapet, og ble litt bedre da.

Har vært i full jobb som sykepleier frem til nå (6 mnd på vei), men nå kjenner jeg virkelig at det begynner å røyne på. Blir så sliten og av at jeg har så vondt, og klarer ikke gjøre så mye hjemme pga det. Men hadde håpet jeg skulle klare å jobbe frem til jul iallfall...

Skrevet

Hvordan kjennes igrunn låsningen ut.

Kjenner at jeg allerede har bekkenløsning smerter og når jeg gjør for mye, klarer jeg nesten ikke reise meg, gå bevege meg uten at det gjør vondt.

Er litt redd for at om jeg drar det litt for langt låser det seg helt. Men kan dette skje?

Skrevet

For min del kjennes det rett og slett ut som om bekkenet er kilt seg fast på venstre side, det er kun den siden jeg sliter med. Klarer ikke sitte i 90grader, må sitte litt lent over til høre eller ligge, etter litt hvile mykner det litt av seg selv, men smertene blir ikke helt borte før jeg har vært hos kiropraktor. Så jeg ligger mye på sofaen fremfor å sitte, det forebygger. Smertene kommer av at det blir for mye press ned på bekkenet, da det ene benet mitt er bittelitt lengere enn det andre. Som kiropraktoren min sa: til vanlig klarer musklene mine å holde bekkenet stabilt, men nå som muskelaturen blir slappere pga svangerskapet, blir det en skjevhet som gjør at det låser seg når jeg sitter, står eller går for lenge av gangen.

Skrevet

Dere med bekkenlåsing... her dere det sånn st det smeller i bekkenet liksom, og så "knekker" det sammen, og en klarer ikke å holde seg oppreist etterpå ?Eller holder på å falle om en får det når en går ?

Jeg holder og på å tisse på meg så vondt gjør det når det kommer . Har faktisk og tisset meg ut ved ett par anledninger når jeg tenker meg om.

Skrevet

Jeg har løsning OG låsning. Dvs låsningen kommer sjeldnere og skjeldnere nå siden jeg går til naprapat en gang i mnd (først var det 3 behandlinger på en uke og nå er jeg over i en gang pr mnd) i tillegg til at jeg har fått øvelser av henne som jeg skal gjøre 2 ganger om dagen (tar 5 min).

Det er vel bare løsning som gir rett til gratis fysio, tro jeg.

Jeg er i 75% stilling (sykemeldt resten) og føler at det funker fint for meg. Jeg er i uke 23 og har en 3 åring som også krever sitt. Magen er STOR.

Jeg legger ved en link til naprapatlandslaget for de som er nysgjerrige på hva det er for noe.

www.naprapatlandslaget.no

Skrevet

Jeg har både bekkenløsning, og bekkenlåsning :/

Jeg beg hos kiropraktor, men hun henviste meg også til fysio. Fysio får du dekket, dersom du har påvist bekkenløsning, så derfor skrev kiropraktoren bekkenløsning som hoved diagnose, selv om det er bekkenlåsningen jeg blir behandlet for. Får da gratis behandlinger hele svangerskapet + 6 mnd etter fødselen hvis behov.

Kiropraktoren "brekker på plass" bekkenet, og fysio gir masse masasje. Synes det hjelper :)

Skrevet

Er 100% sykemeldt foresten.

Og for å svare på et spm her ovenfor, så føles låsningen som om det er låst rett og slett. Jeg er stiv bak i bekkenet, og det sitter fast. Kiropraktoren sliter med å løsne leddet, og derfor måtte jeg til fysio, for å løsne på musklaturen rundt.

Men bekkenløsning kan kjennes som om det "går utav ledd" og smeller på plass - og det er sinnsykt vondt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...