Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 når man skal begynne med fast føde...MÅ man starte med grøt eller kan jeg begynne med slike middagsglass??
Snupi27 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 jeg begynte med grøt. gjort det ca en mnd.. men idag ga jeg henne middagsglass.. det så ut som hun likte det bedre enn grøten..! så det er vel egentlig bare å prøve seg fram litt..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har vel i grunnen forstått det sånn at det iallfall er viktig å introdusere en og en ny matvare/smak... (Rett meg gjerne hvis jeg tar heeeelt feil nå altså...) Hvis babyen reagerer og h*n har fått en blanding av 5 forskjellige grønnsaker f.eks, så vet man jo ikke hvilken av dem babyen ikke tåler... Dessuten har de jo ikke smakt noe annet enn melk, så det kan kanskje fort bli litt overveldende med en superblanding av alt mulig??? Vi har begynt med grøt som blandes ut med melk; den har mild smak og også en kjent smak av melk så da har det gått fint her iallfall:) Har hørt om noen som begynner med mos av poteter iblandet melk eller mos av gulrot iblandet melk. De er milde på smaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå