Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Har en gutt på 10 mnd som den siste tida har våknet mange ganger for natta. Han sover på eget rom og har gjort det en stund, så tror ikke det er derfor. Når han våkner må vi inn å roe og legge ned, for han reiser seg opp. Må sitte der til han er sovnet ellers blir det bare skriking. Tar gjerne ikke så langt tid før han sovner. Problemet er at han bare sover ca 10 min før han våkner igjen. Sånn kan det gå lenge. Roer seg ikke før han får sove mellom oss i senga, men da får ikke jeg sove. Pappaen har prøvd å ligge på rom noen netter, men har ikke hjulpet. Vi blir slitne alle mann av å ikke få nok sovn. Vær så snill og hjelp oss noen..... Flere som har hatt det sånn? Hva kan det være? Seperasjonsangst? All hjelp tas imot med takk, for nå er jeg sliten.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Ganske vanlig barn har det slikt i "nye faser". Lærer han å gå? Eller lærer han noe nytt? Da går hjernen på høygir om natten. Man må da dempe inntrykkene på kvelden. Ta det rolig om kvelden, slå av tv og bare kos. Et rolig bad. Tror bare dere gjør en bjørnetjeneste ved å la han sove i sengen deres. Hva om han får lov til å ta sengen sin inn på deres rom? Da er han nær dere, men ikke for nær.
lita_36 Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 vi hadde mange slike perioder med nr.1, veldig ofte er det tenner eller sykdom som gjør de slik. For oss ble løsningen en Ikea gjesteseng. Etter å ha stått opp en del ganger, la vi oss inn hos han. Pappa deltok litt mer i helgene. Da ble det iallefall litt mer søvn.
pablo Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Vet en veninne av meg hadde tre netter med skriking, noe de anbefalte på helsestasjon. Etter det hadde hun en unge som sov godt
Easton Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Prøv sovekarin.no, koster litt men regner med at dere vil prøve alt for å få nattasøvnen tilbake. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vi har det også sånn, bare at vi har hatt det sånn stort sett siden han ble født, og han er 10 mnd nå. Har vel gjerne skjemt han bort med å ta han opp i sengen til oss, for nå våkner han hver kveld kl 23, og roer seg ikke før han kommer i vår seng. Syns det er så hjerteskjærende å høre på skrikingen hans så jeg klarer ikke noe ferber. Så da går jeg her i halvsvime om dagen i stedet og prøver å få unna både skole og husarbeid og mammarollen, en dag av gangen. Det er tungt. Og hadde jeg visst hva som hjalp skulle jeg gladelig delt rådene med deg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå