LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Guttongen har hatt dette i to-tre år, og gått på medisniner (zyrtec). Nå i kveld har han fått et kjempeutbrudd, kveldsstellet er satt på vent, han bare klør. Finnes det kjerringråd der ute som kan lindre? Har sendt han ut på veranda i bar overkropp nå, i håp om at det lindrer litt.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 5. desember 2007 Det hjalp ikke. Noen?
Joikaboll@ Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Har du gitt han zyrtec nå? Prøv å smøre på Eurax.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Ja han har fått. Legen skal ringe meg opp nå, får høre om han kan få større dose i kveld så han får sove. Er jo krakilsk stakkars, det klør sånn.
Himmel og hav Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Aloe vera eller hydrokortisonkrem kan hjelpe. Men ville ikke smørt med hydrokortison uten å snakke med legen først.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 Okei, skal høre med legen når han ringer *ting tar tid' Har en veldig mild hydrokortison 8beregna på ansikt) her så om det drøyer veldig tar jeg kanskje sjangsen selv.
Fire småtroll Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Varme tanker til gutten, jeg har elveblest selv, har hatt det siden jeg var barn jeg også, og det har ikke blitt bedre med åra.... Jeg har en aloe-vera krem med kamomille i (kamomille virker kjølende) og den lindrer litt, men ellers tar jeg dobbel dose allergimedisin når jeg får kjempeutbrudd. Jeg blir værre av tempratursvingninger da, selv om det lindrer med en kald dusj, blir det enda værre når jeg blir varm igjen etterpå.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2007 Ja tenkte på det med dusj, men så minnes jeg en gang før vi prøvde det, men det ble jo bare værre etterpå. Tør ikke gi han dobbel dose uten legens samtykke, og han har jo ennå ikke ringt. Lufter for harde livet her, og ungen sitter fortsatt i sofa og vrir seg.
kem e' det som bæsja? Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg var plaget med noe som kalles trykk-elveblest for noen år siden og fikk allergitabletter som dengang het Telfast. De var suverene mot akkurat den varianten iallfall. Jeg ble kvitt plagene under min første graviditet -nesten ;-) Andre råd mot min type plager er å holde seg unna varmt vann (altså bade, vaske og dusje med bare lunket vann).
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Jeg er ikke plaget med elveblest, men vanlig allergi da. Og om jeg blir for gale kan jeg ta dobbel dose, Zyrtech.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå