FuriLaks Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei jenter. Sniker meg inn fra småtroll 0-1 med et spørsmål. Har en gutt på 10 mnd som fram til nå de siste ukene har vært blid som en sol, veldig tillitsfull og lett å ha med å gjøre. Men nå har det snudd totalt! Han som omtrent aldri gråter, gråter for nesten alt og er sint, sint, sint. Vil ikke skifte bleie, vil ikke pusse tennene, ja, protesterer på det meste. Skjønner virkelig ingenting. Så det jeg lurer på er om flere har opplevd noe lignende, om det er en fase, noe som er typisk for alderen? Denne "trassalderen" kommer vel ikke såå tidlig...? Håper på mange svar!
Sweet caramel Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Tenkte umiddelbart at det er tenner/jeksler? Eller så begynner han kanskje å bli syk? Mye som går nå! Lykke til med din lille sønn:-)
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Høyres akkurat ut som tulla mi. Ho begynte virkeleg å protestere på det meste rundt 10 mnd alderen. Og sånn har eg det fortsatt, er no 19 mnd.
FuriLaks Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2007 Han har vært en del syk de siste ukene, først omgangssyke, så 4. barnesykdom så han er klart preget av det. Men så total forandring da. Får bare håpe at det går over:) Takk for svar!
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Samme her. Min har alltid vært litt vanskelig og bestemt, men det tok av da hun nærmet seg året og eksploderte etter at hun var 13 mnd og begynte i barnehagen. Spise med hjelp, kle på seg, kle av seg, pusse tenna og sitte rolig i bil er pyton og ender alltid med grin og hyl og jeg må bruke makt for å få på ytterklær. Tror det er ganske vanlig å ikke ville ha på klær - desverre.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Det er veldig vanlig at barnet forandrer seg etter alder og ønske om mer selvstendighet. De blir ofte frustrerte fra 10 mnd og oppover når de ønsker å få til ting og ikke får det til, de får ikke komunisert hva de ønsker, og ofte har de ikke motoriske ferdigheter til å utføre de handlingene de ønsker. Som oftest er dette periodevis, og trappes ned når de får språk eller erverver nye motoriske ferdigheter. Så er det så heldig at rett etter dette kommer den ordentlige selvstendighetsalderen der alt skal klares selv, og alt voksne vil er feil. Men det finnes skikkelige gode metoder for å "lure" barnet til å tro de gjør det de selg vil. Det som ofte hjelper er skikkelige rutiner og klare grenser, konsekvente voksne. Da vet barnet hva som er forventet av dem og det blir ofte mindre mas. Jobber med dette og synes det er fryktelig interessant, så det ble vist ett langt innlegg!!
"min villemo" Skrevet 9. desember 2007 #7 Skrevet 9. desember 2007 Hei, det bedrer seg helt sikkert etterhvert... d kan jo være så mye, men om dere ikke finner det ut så ta en tur til helsesøster eller barnelege, d kan være greit litt tidlig for trass-alder ja.... men jeg vet ivertfall en ting og det er at "noe" er d jo som plager han siden han driver på slik. håper dere finner det ut , masse lykke til !!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 9. desember 2007 #8 Skrevet 9. desember 2007 KJenner meg veldig igjen i dette. Jenta mi var også gjennom en vanskelig tid i 10 mnd- alderen.. Mye hyling, vanskelig å legge om kvelden, vanskelig å skifte bleie på. Hylte i badekaret osv osv.. Husker jeg var fortvilet jeg også, men det gikk over.. Husker ikke akkurat når, men det gjorde i hvert fall de!! :-) Lykke til!!!!
gordingoingslim Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 ja, det hørtes jo ut som vår sønn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå