Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Blir sannsynlig det med oss.. kan ikke si jeg gleder meg, har ei jente fra før som jeg fødte på naturlig måte. Pga "komplikasjoner" blir det nesten sikkert KS denne gang. Gruer meg FORFERDELIG til epidural, operasjon osv osv osv.. :S
grand danois Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 jeg skal kansje ha d:( morkaken låg litt forran opningen på ul i uke 18. så jeg krysser alt jeg har for at den har flyttet seg. jeg har en jente fra før som jeg fødte normalt jeg også. jeg nektet å bruke spiral,fordi jeg har sann sprøyte skrekk:( å bare tanken på at jeg skal ha en i ryggen gjør meg dårli!! + at d går så lenge før man er seg sell ijenn. (har jeg hørt)
Supertea Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg skal ha det av medisinske årsaker. Kan ikke si jeg gruer meg så veldig. På jordmor hørtes planlagt ks ut som et ryddig og relativt risikofritt inngrep. Rekonvalesensen er ikke særlig lenger enn ved en vanlig fødsel, største forskjellen er vel at man må være forsiktig med å løfte tungt. Men man klarer visst fin å stelle babyen sin selv. Tror jeg hadde bekymret meg mer for vanlig fødsel, med alt det fører med seg av risiko for komplikasjoner. Ks virker som den tryggeste måten for barnet mitt.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Jepp, mitt andre planlagte og tredje snitt totalt kommer i april neste år. Gruer meg ikke i det hele tatt, det er en flott opplevelse hvis alt går bra og det gjør det jo som regel!! Spinalen er litt ubehagelig å sette, men det tar 1 minutt så kjenner du ikke noe! Og tiden etterpå er ikke så ille (igjen hvis alt går bra da). Dag to etter mitt forrige planlagte gikk jeg og gjorde alt annet uten særlig besvær og smerter.. For meg er også det tryggeste å ta ks, hadde aldri turt å føde naturlig. Det er pga mine tidligere erfaringer med en førstefødsel som gikk galt og endte i hastesnitt, og et planlagt snitt pga forliggende morkake og misdannelse på foster. Dessuten får jeg ikke lov å føde normalt nå, men jeg hadde uten tvil valgt ks hvis jeg kunne. Ingenting å grue seg til kjære deg! Det går så bra!
zadine Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Skal også ha pga traumatisk første fødsel, da tulla ble sittende fast med skuldrene, og de måtte ta henne med vaakum, og brakk kravebeinet hennes for å få henne ut. Jeg revnet og ble klippet, og mistet myyye blod. Tulla scoret 1 på apgar når hun kom ut, men det gikk fint til slutt. I ettertid har jeg hatt aneurisme og blodpropp i hjernen, og vil ikke ta sjansen på en anstrengede og traumatisk fødsel. Både for barnets del, og for min egen del.
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jeg skal og ha mitt tredje planlagte keisersnitt i mars. Har hatt 2 ganger før, første hastekeisersnitt og andre planlagt som dette også er. Ikke noe å grue seg til, jeg følte meg veldig snytt da det visste seg att jeg hadde noen mekaniske feil i bekkenet som gjør att jeg ikke kan føde normalt, men når det først er sånn så er det ikke noe å gjøre med det. Jeg har forsont meg med att min kropp bare ikke kan føde vaginalt. Det er ingenting å grue seg for, jeg har hvertfall bare gode opplevelser:) Lykke til
Princen min Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har kyst til å ha d,venter på brev fra sykehuset til samtale angående planlsgt keisersnitt.. Så håper jeg får d....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Takk for svar Har lest masse om KS i det siste og blitt litt beroliget. Har også morkaken som dekker åpnikngen helt, samt livmoren ligger bakover og for langt ned. Håper på at det ordner seg, har hatt plager med livmoren hele tiden. Gruer med til epiduralen spesielt, mamma ble nemmelig lam etter spinal (fikk betennelse), mistet kontroll på alt og måtte legge ut både tarm og urinveier osv og satt i rullestol. Men det var jo et veldig sjeldent tilfelle.. Jeg krysser fingra og satser på at alt går bra med meg, ikke minst for lillegullet sin del. det er jo det viktigste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå