Gå til innhold

svangerskapsuker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er 31+1 uker på vei, er jeg 31 eller 32 uker på vei da? aldri forstått meg på dette jeg. Sier 32 når jeg går over 31+0, men da blir jeg jo 41 uker på termin dagen, da skal jeg jo være 40... Hmm.. eller? Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 31+4, og sier at jeg er 31 uker på vei.

Er jo ikke 32 før jeg er 32 fullgåtte, sånn tenker jeg!

Skrevet

Er bare på BIM man går i feks uke 32 når man som meg er 31+3 dager. Men når jeg er hos lege og jordmor er jeg kun i den uken jeg er i! Så det føles nesten som å bli satt tilbake 1 uke når jeg går til kontroll.... Derfor har jeg begynt å tenke at jeg ikke er i den uken før den er fullgått. Altså er jeg nå i uke 31, selv om jeg er 31+3 dager. Når jeg er 32, er jeg i uke 32! mye enklere å forholde seg til synes jeg... Spesielt når du slår opp i diverse gravid-blader, bøker , "Babyverden.no" osv, der regner de det også slik. Er kun BIM som jeg har oppdaget regner det litt annerledes!

Skrevet

Jeg er 34 uker på vei, men går i 35.te uke, da jeg er noen dager over 34 uker. Det må være sånn det er å forstå? Men når jeg sier hvor langt jeg er, så er jeg 34 uker på vei, ikke i 35.te uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...