Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Stakkars lille gutten min hadde 39,5 i feber i stad. Kom plutselig nå i ettermiddag,sånn plutselig var han sååå sutrete og ville bare kose. Kjente at han var veldig varm. Ga han en paracet som hjalp litt. Han hadde 38,6 nå og har akkurat lagt han. Har ingen erfaring med unger og feber,er 3. gangen han har feber nå og han er snart 19mnd. Burde jeg evt vekke han i løpet av kvelden for å måle tempen? Eller holder det å gå inn til han å sjekke med jevne mellomrom? Han har heller aldri hatt så høy feber,høyeste han har hatt er 38,9 fra tidligere. Er også litt tett i nesa,men hjelper med saltvanns dråper. Lurer på å ta han med til legen hvis han har over 39 i feber i morgen tidlig. Uff ikke moro med syke barn
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Neida, la ham sove, det trenger han når han er syk. Men det kan være en god ide å sette vinduet litt på gløtt (om det ikke er mange munusgrader der dere bor) og heller pakke ham godt inn før sengetid. Kald luft er lettere og "friskere" å puste inn når man er syk. Når de er så små er faktisk ikke sånne temperaturer veldig farlig. De får mye oftere feber enn store og de før mye høyere feber av de samme sykdommene. Varer feberen en stund eller passerer 40 ville jeg nok gått til lege, men det er forskjellig fra mamma til mamma hvordan vi vurderer det:)God bedring ønskes til småen din:)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for svar Han sover nå,med vinduet på gløtt. Er over 5 pluss grader her da..hehe. Kan ikke pakke han så innmari inn,for han er ganske varm av seg,så med feberen da ville han svettet i hjel tror jeg.. Grunnen til at jeg vurderer lege er at det er så mye som går nå, Både pappan min og jeg har hatt kikhoste, vennina mi har halsbetennelse og noe forkjølelse greier hos besteforeldrene også. HVIS det skulle være noe slikt så er det greit å få tidlig behandling syns jeg. Vanligvis ligger tempen hans på rundt 36,5 - 37. Vel han får sove nå hvertfall så håper jeg han er bedre i morgen
Mathoka Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Merket du noe spesielt med han da? Spiste og drakk han som normalt? Tok han seg til ett av ørene? Jeg dro til legevakten i går pga at Markus var kjempe sutrete (det begynte plutselig kl 17), ville ikke ha mat, holdt seg til øret og responderte ikke på paracet x2, nesespray eller høyt sengeleie. Han våknet min 10 gg fra jeg la han kl 19.30- 22.30. Da vi kom til legen viste det seg at han hadde ørebetennelse i begge ører og halsbetennelse. Halsbetennelsen er kanskje ikke så rart siden jeg har streptokokker... Det som er litt rart er at han har virket helt frisk ut i dag...begynte med penicillin kl 00.30 i går natt... Ville ikke vekket han dersom han sov, men hvis han våkner mye ville jeg vurdert legevakten!!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2007 Han har nesten ikke spist i hele dag,bare noen få brødbiter og youghurt Ditt svar gjorde meg nesten sikker her, har han fortsatt feber i morgen tidlig drar vi rett til legen (rett over gata her) Bedre med en gang for mye enn en for lite ja. Lar han sove så lenge han vil,men sjekker innimellom. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Hallo. Jeg er mamma til en gutt som har ofte feber.(Og sykepleier) Skal derfor en del til før jeg blir engstelig (¨ser selvfølgelig ann allmenntilstanden..). han er 20 mnd. Begynnte i barnehage i høst og har hatt 5 omganger med feber.. Og da gjerne 40 grader.. Har hatt øreverk, streptokokker, lungebet. .....Brukt 4 antibiotika kurer. Noe jeg ikke ønsker å gi han så ofte pga svekket immunforsvar.. Prøver også å la være å gi paracet da kroppen trenger å jobbe seg igjennom sykdom uten kunstig tilsetting.. I din situasjon hadde jeg kanskje reist til lege i morgen, bare for å utelukke lungebet og streptokokker.. og i å med at det snart er helg er det alltid greit å få gjort unna legebesøk... Hadde ikke stresset i natt med å vekke sønnen din, men sett til han regelmessig, evnt ligge på samme rom .... håper du ble litt roligere. (Dessuten er ALLE syke for tiden..)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2007 Takk for beroliggende svar anonym Ja,tenkte litt på at det snart er helg også. Skal se til han med jevne mellomrom og la han sove
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2007 Dro til legen i dag,han våknet med 39 i feber Er halsbetennelse han har,så skal ut å kjøpe pennicillin etterpå,nå sovnet han helt utslitt her... Fikk en paracet nå igjen,for feberen steg til 39,5 igjen.. Uff...ikke moro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå