zethaline Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Fått vite at jeg har.....lavt blodtrykk og legen sa jeg skulle ta 1 teskje salt i ett glass vann.Det smaker ikke noe godt,usja meg ;-( Noen som vet om dettte stemmer eller har noen gode råd? Føler et veldig ubehag når det er som verst........
Nancy Drew Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 kan nok ikke svare deg helt... men om du har høyt blodtrykk skal du jo unngå salt... så hvem vet... jeg liker jo å tro at legen vet hva de snakker om da;) Men sukkere vil vel bare øke blodsukkert ditt, ikke blodtrykket, så det vil nok ikke ha noe som helst effekt skulle jeg tro...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg aner rett og slett ikke. Hvis legen er god,hadde jeg nok valgt å tro på ham. Hva er blodtrykket ditt,kan jeg spørre om det?
dritgrei hei hei! Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Jeg kan svare, og legen gjør det samme som min gjorde... eller han sa: " du må bare spise litt mer salt mat. Jeg var ikke gravid da, men det er jo ett fett det er salt nivået i kroppen som kan være utløsende faktor på høyt eller lavt blodtrykk.... det er fryktelig ubehagelig å ha lavt blodtrykk så bare fortsett så lenge legen mener du skal holde på. sukker har ikke noe å si på blodtykket.... det har bare noe å si på blodsukkeret, det vil si at du blir "høy" om du spiser en dose sukker. er du sliten blir det bedre med en sjokolade og sånn.... men blodtrykket er det som gjør deg svimmel og slapp, og det kan som sagt og som du har fått beskjed om reguleres med salt. Lykke til! Det kommer til å gå over.... også må du være flink til å drikke vann!
mamiladi Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 :-D jeg skulle svare og ble avbrutt av tlf.. Ville bare fortelle at legen har rett. Jeg har ei venninne som fikk lavt blodtrykk pga. sykdom, da det stod på som verst fikk hun helt dilla på salt lakris. Da hun fortalte dette på sykehuset ble de ikke overrasket for salt lakris kan virke positivt på lavt blodtrykk :-) så hvis du liker det så er det bare å kose seg!
Fruen i huset Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 All lakris hjelper mot lavt blodtrykk, ikke bare salt! Men kanskje de salte er ekstra effektive, siden man får begge deler Lykke til
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Har hørt lakris jeg og! Vet at har man høyt blodtrykk, så skal man holde seg unna lakris ihvertfall!
zethaline Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2007 Takk for alle svar ;-)trodde jeg lavt blodsukker og ikke lavt blodtrykk,men det var jo helt feil.Grunnen for at jeg måtte spørre var at legesekretæren hadde aldri hørt om salt og vann for akk det....godt vi har leger,men synd jeg ikke får tak i lakkaris nå;-) Det blir det første jeg gjør imorgen,kjøpe lakkaris.Og det skal jeg gjøre med GOD sannvittighet. Til mamma til..... Hadde 90 over 60 eller noe sånt,var så dårlig når jeg var der at det eneste jeg fikk med meg var at salt og vann skulle virke;-) Og takk igjen alle som svarte
Axus' girlfriend Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 stemmer nok det. Får du i deg mer salt, vil kroppen binde litt mer vann - også i blodet. Får du et større blodvolum (som du da gjør), så vil også blodtrykket øke:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå