Gå til innhold

39,5 i feber

Andreas kom 17.Mai 2006

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars lille gutten min hadde 39,5 i feber i stad. Kom plutselig nå i ettermiddag,sånn plutselig var han sååå sutrete og ville bare kose. Kjente at han var veldig varm. Ga han en paracet som hjalp litt. Han hadde 38,6 nå og har akkurat lagt han.

Har ingen erfaring med unger og feber,er 3. gangen han har feber nå og han er snart 19mnd. Burde jeg evt vekke han i løpet av kvelden for å måle tempen? Eller holder det å gå inn til han å sjekke med jevne mellomrom?

Han har heller aldri hatt så høy feber,høyeste han har hatt er 38,9 fra tidligere. Er også litt tett i nesa,men hjelper med saltvanns dråper.

Lurer på å ta han med til legen hvis han har over 39 i feber i morgen tidlig. Uff ikke moro med syke barn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke vekke han. Du kjenner bare på han om han er varm. Ikke kle for mye på han, og legg bare et teppe over han.

Lege trenger du ikke gå til før etter 3 dager hvis han ikke har voldsomt vondt noe sted.

Skrevet

Tusen takk for svar. Han har sovnet nå og ligger kun i tynn body i den tynne nattposen sin :)

Ser an formen hans i morgen da,han var utrolig slått ut nå i kveld stakkars.

Skrevet

Ja, det er ikke kjekt når de er syke. Feberen i seg selv er ikke farlig så lenge den ikke blir voldsom høy og ikke går ned når du gir paracet.

Har han vondt andre steder da?

Skrevet

Helt vanlig at unger får litt feber. Ingen grunn til å dra til lege om han ikke har andre spesielle symtomer som gir grunn til bekymring eller han får veldig høy feber som ikke vil gå ned, selv med paracet eller har dårlig allmenntilstand. Du kan kjenne på han innimellom og om han er ekstra varm kan du ta tempen. Før du selv legger deg kan det være lurt med en paracet igjen slik at han(og du) får sovet, om det ikke er for kort tid siden forrige gang han fikk.

Skrevet

Tror han holder på med noen tenner igjen,men aldri fått feber ved tann frembrudd tidligere. Hoster litt,men sjedent. Tar seg litt til ørene,men det pleier han å gjøre når han er trøtt. Kan jo forstå at han blir ekstra trøtt når han ikke er i form.

Skrevet

Kan jo legge til at han desverre har vært utsatt for smitte,både kikhoste og halsbetennelse. Faren min og jeg selv har hatt kikhosten og min vennine har hatt halsbetennelse. Derfor jeg vurderte å ta han til lege allerede i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...