Gå til innhold

Trassen 1 åring, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jenta mi på 1 år er ei skikkelig snill jente, hun har alltid vært tålmodig når vi har vært ute, smiler og er stort sett blid hele tiden;)alle i barnehagen sier hun er så enkel å ha med og gjøre:)

Men, her hjemme i det siste, blir hun veldig sint hvis hun går bort til noe jeg ikke vil hun skal ta på, sier nei, men da vrenger hun seg bakover og skriker, hjelper ikke at jeg har en bestemt lav stemme, ingen ting hjelper, og hun blir kjempe sinna når jeg skal ta hun opp av badekaret, og være på stellebordet er ihvertfall fært!!!Istad gråt hun til hun kastet opp?

Når jeg skulle legge hun, ble det skrik da også, huff, men nå sover hun endelig!!!¨

Føler meg som en dårig mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil svare?

Skrevet

Tja, hva skal man si...

Jeg tror nok ikke man kan kalle det trass med en 1-åring. De begynner å oppdage at de har en egen vilje, og når de er slitne kan de nok protestere litt. Det går over - det gjør alt med små barn...

Skrevet

Ok, takker for svar

Skrevet

du må nok baretåledet men fortsette å være like konsekvent på ting dette går i faser hun utforsker det hun har oppdaget at hun har egen vilje og forstår ikke hvorfor du sier nei til det hun har lyst til. det er vanskelig å forstå at man må¨oppfra badet og ikke får røre alt man syntes ser spennende ut. og ikke så gøy å legge seg når det er så mye annet som bare venter på å bli utforsket. dette er en fase den går over etterhvert så lenge du fortsetter å være like konsekvent som du har vært og ikke lar henne skrike eller gråte seg til å få gjøre noe annet enn detdu har bestemt i utgangspuntet. trass er egentlig et tåpelig ord for det handler om å oppdage egen vilje og det at dette kolliderer med de forventningene oglovene som er rundt,. da må man jo etterprøve de. det gjør vi jo som voksne i større eller mindre grad. og men slik utvikling kommer litt i rykk og napp. lær deg å avlede før situasjonene oppstår om du er forberedt på at de kommer eller skjønner at her erdet en på gang. i stedefor å si nei kan du finne noe hun kan se på og avlede før hun når frem å gjør det hun ikke må. men litt nei er viktig for ofte handler dette også om sikkerheten til barnet, ikke putte ting inn i stikkontaktene ol

min ettåring reagerer med å kaste tuing i gulvet når vi sier nei ikke røre eller takk. så er det noe knuselig han har fått tak i må vi bort å ta det uten å si noe først. men det er lettest når vi ser at han er på vei for å ta noe, og da istedefor avleder han med å leke med han eler finne noe annet fint(dette fungerer ikke altid da)

Skrevet

Takk julekjærringa for kloke ord:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...