Gå til innhold

Når begynne med vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøkna her har så vidt begynt med grøttilvenning. Jeg ammer og gir litt mme en gang i blant. Men når kan jeg gi henne vann? Og må jeg koke det først? Hun er 4 mndr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann kan en gi fra fødselen av.

Barsel her gir barna vann til å rape på ;)

Vann bør vell kokes til de nærmer seg året?

Skrevet

Har hørt at de ikke skal ha vann som tørstedrikk før de er rundt 8 måneder... Men skal ikke påsta hardnakket at det stemmer...

Skrevet

jeg har fått beskjed på helsestasjonen at det var batre å begynne å gi de litt smaksprøver på vann fra 3 mnd alder, for da venner man dem til smaken og de kan bli glad i vann som tørstedrikk.

men jeg har først nå (jenta mi er 5 mnd) begynt å gi henne flaske med vann om natten. hun drikker som bare det.

-og jeg gir henne vann fra springen. har gjort det siste 3 ukene ca. tenk på alt de får i munnen av bakterier mht at de stikker hender i munnen hele tiden, lekene sine, suger på våre fingre og klær! Så springvannet i Norge tåler de når de er 5 mnd!

Skrevet

Tror du kan gi litt vann om du tror hun er tørst. Sier vel fort fra om hun heller vil ha noe med mer mat i.

Du trenger ikke koke vannet dersom det ikke er kokevarsel i området ditt.

Skrevet

Min lille gutt har fått vann fra han var 1 måned, men for så vidt ikke som tørstedrikk - mer fordi jeg ville han skulle bli vant til "smaken"!

Det er ikke mye vann han drikker av gangen - men han setter nå tydelig pris på det.

Nå får han vann av og til gjennom dagen, og alltid til grøtmåltidet på kvelden.

Han er 5 måneder.

Han fullammes ellers, sett bort i fra grøten på kvelden (som lages på MM).

Skrevet

Har forresten ikke kokt vannet siden han var 3 måneder.

HS sa det var unødvendig:) Han skal også vennes til et visst bakterienivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...