Gå til innhold

Endelig hjemme - min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

For akkurat en uke siden gikk jeg å lurte på om noe var på gang. Hadde hatt kynnere/ uregelmessige veer hele dagen. Kl 22 dro vi inn til Riksen, da jeg syns det begynte å gjøre ganske vondt. Skikkelig nedtur når jeg fikk vite at det bare var 1 cm åpning. Dro hjem igjen. Var hjemme vet halv tolv tiden og tok en stikkpille for å prøve å sove litt. Det var ikke akkurat lett. Når klokka var halv to på natta sto jeg opp. Da begynte det å bli ganske heftig og kl to begynte jeg å skrive og ta tia. Da var det i full gang og jeg rakk nesten ikke å skrive før neste ve begynte. Kl 3 var vi igjen inne på sykehuset. Veene kom i ett - nesten ikke pause. Gleden var stor da det ble konstantert 9 cm åpning!!! Lå å pusta lystgass til den store gullmedaljen. Kl 3.20 gikk vannet. Kl 4 begynte pressveene og 04.33 var vidunderet ute. Men da startet dramatikken. Hun var veldig slapp og skrek ikke. De klippet navlesnoren og løp ut med henne. Jeg fikk jo helt sjokk og lurte på hva som skjedde. Det viste seg at hun av en eller annen grunn fikk for lite oksygen i det øyeblikket hun ble født og hun måtte ha pustehjelp. Nå, nesten en uke etter har de gjort alt tenkelig av tester på henne. Blodprøver, ul av hode og hjerte, div reflekstester, MR og you name it. Alle prøver er helt fine og legene mente det var et mysterium hvorfor hun var så slapp som hun var. Hun trengte litt ekstra tid på å lære seg å puppe. Lå med sonde i nesa hvor hun fikk mat de første 2 dagene. Men, som sagt, nå er alt bra og vi kan endelig starte det nye livet hjemme og bare hun nærmer seg puppen så gaper hun :-) Hun er forøvrig en STOR jente som veide 4605 g når hun ble født, var 54 cm og 37,5 cm rundt hodet. Sjeleglad jeg ikke visste at hun var så stor! Revna litt, men trengte bare 4 sting. Hun er selvfølgelig verdens nydeligste og har fått navnet Eline

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer med en stor jente.dramatisk start da,men godt at alt er bra nå. kos dere masse med jenta

Skrevet

Gratulere med stor liten baby...

Lykket til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...