Gå til innhold

Hjelp - jeg gulper og har halsbrann....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kvalmen så smått har gitt seg så kommer neste utfordring - oppgulping og antydning til halsbrann. Er det noen som har noen gode råd mot dette - eller må systemet bare kjøre sitt eget løp. Synes det er litt fortvilende å stadig hilse på det en har spist...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har samme problem. hehe...¨For meg så hjelper det å spise litt oftere og drikke melk:) Ikke festlig å gulpe hele tiden når en snakker med folk. Jeg har jo en jobb der jeg prater med folk hele tiden, så hadde vært greit å sluppet unna:p

Lykke til.

Skrevet

Jeg har fått tyggetabeletter på apoteket som heter Link de smaker peppermynte og er syrenøytraliserende og stopper halsbrann! :) Jeg har en forferdelig halsbrann, brenner fra magen og opp til tunga! Prøver å bare spise oftere menn når det ikke hjelper tar jeg en eller to link! :) Det hjelper masse, spesielt godt på natta, ikke noe godt å ikke få sove pga halsbrann!! Prøv den, den hjelper!! :)

Skrevet

mandler skal visstnok funke ganske så bra... har hørt flere som har spist det..

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Lovehearts funker også.

Skrevet

Hehehe, lovehearts? Det hørtes jo kjempegreit ut, tror jeg må teste det :-D

Skrevet

jeg prøvde love hearts idag...funker faktisk=) ivertfall for meg:)

Skrevet

Gaviscon hjalp meg sist, finnes både i tyggetabletter og i flytende. Den flytende skal visstnok være mer behagelig å ta, men den har jeg ikke prøvd selv. Lykke til, ordentlig ubehagelig det der!

Skrevet

Lovehearts funker ganske greit for meg. Gaviscon både tyggetabl og flytende spyr jeg av for det er så ekkelt :/

Skrevet

Pepsiduo! Tyggetabletter. Fås kjøpt på apoteket.

Skrevet

Pepcidduo skal man vel helst ikke ta når man er gravid

Graviditet:

"Det er begrenset erfaring ved bruk under graviditet. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Pepcidduo dersom du er gravid"

Jeg var selv på apoteket idag å sjekket dette. Jeg kjøpte Titralac, og det er nå min beste venn :o)

Har vært plaget med halsbrann lenge nå og etter en tyggetablett var halsbrann borte.

Skrevet

Jeg synes ett glass Nyco hjelper godt!

Skrevet

Mmmm... Rare meg! Nyco er så godt!!

Skrevet

Kok vann og ha i en eller to sitronskiver eller noen dråper sitronsaft. Hvor merkelig det enn høres ut virker sitron syrenøytraliserende i magen.

Det med å drikke melk er en myte, selv om det høres logisk ut. Det virker bare med én gang, men har en syredannende effekt når det kommer i magen, så halsbrannen bare blir verre.

Gaviscon virker bra en stund. Jeg har best erfaring med den flytende varianten.

Unngå mye søtt og fett.

Akupunktur kan være veldig effektivt for noen.

Skrevet

Tror ikke det er lurt å spise Pepsiduo når man er gravid. Jeg har gått på reseptversjonen i mange år, men måtte slutte umiddelbart da jeg ble gravid. Også skadelig ved amming. Sverger nå til Gaviscon for å fungere i dagliglivet. Men har også prøvd LoveHearts ved mildt ubehag og det funker faktisk! Ellers kan man kjøpe Titralac som nøytraliserer magesyra en times tid eller to. Eller drikke litt melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...