Gå til innhold

trenger hjelp ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynnte å amme når barnet var født og da jenta mi var syv uker begynnte jeg med tillegg, ammer litt enda men det blir mest tillegg. nå er hun 15 uker og jeg lurer på om det er mulig å få opp melke produksjonen slik at jeg kan slutte med tillegg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal få opp produksjonen, må du amme ofte - gjerne annenhver time i 1-3 døgn! Det bør funke. Da ville jeg ikke gitt tillegg, og sletta alle planer på kalenderen, bare vært hjemme, amma, spist, sovet, amma, spist, sovet, gått litt tur.Pass på å drikke masse også! Viktig at det ikke blir stress rundt deg. Vet ikke om du pleier å gi om natta, men lurt at det ikke blir mer enn 4 timer mellom ammingene om natta ihvertfall mens dere har økedøgn. Sånn har jeg gjort det med begge mine i perioder, og det hr fungert flott. Litt slitsomt mens man holder på, men så blir det brått nok melk, og da går jeg over til å amme ca hver 3 time igjen. Lykke til!

Skrevet

Jeg amma meg gul og blå uten at gutten min fikk nok melk og måtte begynne med mme (bruker Hipp - veldig fornøyd med det) fra ca 4 uker. Jeg gjorde alt jeg kunne for å fullamme, men det har jeg ikke fått til. Aner ikke hva det kommer av. Nå er gutten min 4 måneder og får ca 50/50 melk av meg og Hipp, og jeg har slått meg til ro med at dette er helt ok. Uansett: her er mine råd for å øke melkeproduksjon (ved siden av hulrumhei.. sitt). Forsøk akupunktur. Dette er veldig effektivt for mange. Spis havre - f.eks havregrynsgrøt og havresuppe (smakstilsatt med f.eks solbærsaft eller blåbærsaft). Drikk øl - Munkholm eller vørterøl. Munkholm er faktisk veldig godt! Her har det gått med kassevis! Spis maltekstrakt - kan f.eks fungere som søtning til ammete (jeg bruker Helios sin).

OG kjempeviktig: om du bare ammer litt får babyen i seg de samme viktige antistoffene som når du fullammer. Dette har vært trøst for meg. Lykke til!!

Skrevet

Masse klokt fra Samuraibeibi der! Prøv gjerne apotekets ammete også!

Skrevet

tusen takk for gode råd fra dere :) jeg vil så gjerne full amme:)

Skrevet

Jeg har fått mye hjelp med mine ammespørsmål inne på ammehjelpen.no. Der finner du masse info om amming og du kan ringe/maile ammehjelpere med konkrete spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...