Gjest Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Er 38+4 i dag og begynner å bli temmelig lei av å fly til lege og jordmor hele tiden. Pga at jeg har epilepsi så får jeg ekstra oppfølging og har også hatt ekstra kontroller pga vekstavvik. Her er en liste over mine kontroller: 9 mai: fastlegen,fikk UL pga store blødninger 21 mai: fastlegen,ny UL 8 juni: UL (bestilte en tidlig UL pga MA i februar) 14 juni:Riksn (pga epilepsi) 18 juni: Jm(helsestasjon) 19 juni: Fastlegen 4 juli:legen sykehus+jm ( begge sykehus)ul 11 juli: Ordinær UL 19 juli:fastlegen 16 august: JM (helsestasjon) 28 august:JM+lege(begge sykehus)ul 11 september: fastlege 28 september: JM (sykehus) 15 oktober: lege (s.hus) ul 16 oktober:nevrologen pga epilepsi 23 oktober: fastlegen 2 november: JM (s.hus) 12 november:legen(s.hus)ul 23 november:JM(s.hus) 27 november:legen,ul(s.hus) 30 november:JM,sparkeprøve pga vekstavvik 3 desember:JM,sparkeprøve pga vekstavvik 5 desember:lege,ul ekstra pga vekstavvik.Sparkeprøve Hatr vært på en kontroll til på riksn,den også med UL men finner ikke ut når det var. Ordnet selv med time til JM på helsestasjon,visste ikke da at jeg fikk JM på sykehuset,så jeg kuttet ut hun på helsestasjon. Får UL hver gang jeg er hos legen på sykehuset,dette er sikkert pga epilepsien. Skal på ny kontroll til legen pås.hus 10 desember og JM på s.hus 13 desember. Jeg har ikke peiling på hvor mange kontroller man får ved vanlige,problemfrie sv.skap men jeg skal ikke klage på at jeg blir fulgt opp ivertfall. I tillegg til disse så har jeg ringt føden 2 ganger for mistanke om fostervannslekkasje første gang og andre gang hadde det vært lite aktivitet en stund synes jeg. Jeg er superfornøyd med sykehuset i Drammen og all oppfølgingen jeg har fått der. Har ikke noe negativt å si om det sykehuset jeg ivertfall. Nå nærmer det seg slutten, er bare 12 dager igjen. Skal bli godt å slippe å fly ned på sykehuset hele tiden.
Anettemor82 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 skal si du har fått mange ja, men det er seff bra det at de følger deg opp:) det vanlige hvis ikke noe er galt er 8 kontroller inkl. ordinær ul. Lykke til med innspurten:)
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Fant ett innlegg på 1 trimester der det sto 8 kontroller. Noen synes jo det er alt for lite,så man kan jo si at jeg er heldig som har så bra oppfølging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå