kazy Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 det virker på meg som om veldig mange mødre ønsker å være hjemme sammen med far de seks ukene han har permisjon. er ikke litt av vitsen at far skal stelle hjemme og ta ansvar?? er mor hjemme, er det lett å bruke ho som hvilepute.....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Fordi vi har aldri ellers tid til og være sammen over lengere tid. Sånn er det med en heltisk hverdag og begge i 100% jobb ++++! Vi ønsker og være sammen og reise litt med lillegutt sammen.Enkelt og greit. Det viktigste for barnet er ikke om far er hjemme,vasker opp å lager middag,men at mammma og pappa kan være sammen. På den måten får vi en god start der vi har masse tid til og være en familie. Med nr 2 kan det være vi ønsker en helt annen ordning.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Aller helst skulle vi nok hatt mye mer enn de seks ukene sammen alle sammen... i en hektisk hverdag med jobb og studier, blir det dessverre knapt med tid, og vi har dermed bestemt at jeg tar ferie fem av de ukene far har permisjon, så vi kan reise bort alle sammen sammen og bare konsentrere oss om å være den lille familien vi er. Jeg mener ikke at vitsen med pappaperm er at far skal stelle hjemme å ta ansvar, like lite som jeg mener at de resterende ni månedene mine er ni måneder hvor jeg skal stelle hjemme og ta ansvar. Jeg mener permisjonstiden først og fremst er en tid man skal bruke til å lære det nye mennesket å kjenne, samt å vende seg til ny rutiner. Jeg skal ihvertall bruke mest mulig tid og oppmerksomhet på det nye nurket - ikke på husarbeid og matlaging. Vi har snakket om det, og blitt enige om at selv om jeg "bare går hjemme på dagene" så er ikke det dermed sagt at maten skal stå på bordet og huset skal være shinet når far kommer hjem. Å være sammen med den nye babyen krever nok sitt, og det er tross alt det viktigste. De huslige oppgavene vil vi være to om, slik vi er til vanlig.. Har også fått et godt råd om å hvile meg når babyen hviler, istedenfor å tenke at man da har "tid til overs" og skyndter seg å få unna litt husarbeid. Sånn kan man fort slite seg ut - og jeg vil ha mest mulig energi for den lilles skyld, ikke for å få overskudd til å skrubbe et gulv. Når det er sagt; jeg kommer jo selvsagt til å pusle og vaske og kokkelere også - men jeg synes det er viktig at det ikke blir sett på som min plikt, bare fordi jeg er hjemme. Heehh..ble litt langt dette.. Men poenget mitt er at vi vil ha de ukene sammen, for å ha tid til hverandre som en familie. Gleder meg masse til det
Tuppen og mini Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Litt enig med kazy her.... Har tenkt på det samme selv. Forstår at man vil tilbringe mer tid sammen, men hvorfor ikke gjøre det omvendt? At far tar fri mens mor har permisjon? Mener ikke at far liksom skal "stelle hjemme", men tror nok at det er lettere for far å knytte bånd med den lille, og lære den bedre å kjenne hvis han er alene med hele ansvaret... Jeg skal bare være hjemme 3 måneder. Etter det skal vi jobbe 50% begge to. Synes det er veldig koselig at faren har lyst til å være så mye hjemme sammen med barnet vårt.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 I vårt forhold er det nok mannen som gjør mest av arbeidsoppgaver hjemme, isåfall er det ganske likt. Jeg jobber iherdig for å bidra like mye som han så jeg er ikke redd for at han ikke kommer til å bidra når jeg går i permisjon. Årsaken til at vi vil ha permisjon samtidig er rett å slett å få dele alle gledene med å være en liten familie.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vi vil gjerne være litt sammen alle tre, og har dessuten tenkt på å ta ferie sammen når han har perm Han skal da jaggu få gjøre sitt selv om jeg er hjemme sammen med dem
TinaP Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Forstår de som er hjemme når far har permisjon. Det skal derimot ikke jeg. Vi skal ha to uker sammen etter fødsel og til sommeren skal vi ha 5 uker ferie sammen. Når jeg er ferdig med min permisjon, så skal min mann ha 10 uker permisjon.
CB-BabyBoy Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 For oss ble det ikke riktig at den som er hjemme skal funke som kokk og hushjelp for den andre; her kommer junior foran alt annet. Selvsagt vil jeg jo stelle og pusle rundt ja, men mannen tar det ikke for gitt at huset skal være nyvasket hver eneste dag og maten står varm på bordet. Livet mitt består av noe mer enn det Når det gjelder permisjonen hans så begynte vi å snakke om det og han sa selv at hans ønske var at vi 3 skulle være sammen som en familie. Lære lillegutt å kjenne og bare nyte den tiden man har når han er liten. Jeg synes det var en veldig koselig tanke og kan gjerne være med på å oppfylle et slikt ønske.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har bestemt meg for at mannen skal få de ukene alene med babyen denne gangen. Utrolig bra for far og baby at mamma ikke henger rundt hele tiden. Mannen og babyen må få lov til å bli bedre kjent, uten at mamma forteller hvordan babyen vil ha det osv. Ferie kan man ta sammen senere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå