Gjest Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Vi mennesker dreper dyr uten en tanke engang fordi "de er skadedyr" og "de kommer inn på vårt territorium". Vel, teoretisk sett er det vel MENNESKER som er det største skadedyret, og MENNESKER som i størst grad overtar andre arters territorium?
Northernlights Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Når musa kommer inn i matskapet mitt, og forsyner seg av alt, da må man ha lov til å reagere. ;o) Men jeg skal revurdere den limfella...for jeg klarte ikke se at den lille musa fremdeles var i live. Bedre med et kjappt knekk i nakken,da. Mus er utrivelig i hus..koselig i skogen =o) Jeg åpnet skapet på kjøkkenet en dag, og ble sikkert like paff som den søte lille musa som stirret rett på meg, eye to eye, før den stakk sin kos et ellerannet sted inni der.... Jeg vil ikke ha muselort i mine skap.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 hehe neida, det er jo forståelig. Men hvis vi tenker i litt større sammenheng - mennesker som utrydder apesorter fordi vi skal bygge høyblokker, mennesker som dreper siste rest av ulv fordi de har spist en sau... når folk sier til meg at vi må drepe ulven fordi de spiser opp sauene så svarer jeg at vi kanskje burde drepe alle menneskene som spiser sau også.
mayaya Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 *knis* om det var noen her inne som ville ta livet av ulv som spiser sau, så burde det jo vært deg da :-p
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 hihihi=) men det finnes seriøst mange som mener vi må ta livet av ulven fordi han ikke er smart nok til å forstå at de stakkars bøndene har betalt penger og greier for disse sauene... for penger gir jo såååå mye betydning for en ulv!!! jaaa, utrydd noen arter og lag helvete i hele systemet!
mayaya Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vil tilføye at jeg egentlig er enig med deg altså. Måtte bare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå