Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg lager en aller så liten uvane på lillegutt nå (han er 3 mnd)?? Når han blir trøtt om kvelden i 8-9 tiden går jeg å legger han i sprinkelsengen på rommet, men han sover bare en times tid også er han lyyyys våken igjen. Da tar jeg han opp og inn på stuen slik at han er oppe til vi legger oss. Det jeg lurer litt på er om jeg kanskje lærer han at når han våkner får han komme opp. Har det vært lurere å la han ta den "blunden" som det virker som det er i vugga på stuen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... Ikke lett dette med unger og legging altså...

Jeg synes dere gjør rett i å legge ham i 8-9-tiden, rutiner er viktig.

Når det gjelder å ta ham opp så synes ikke jeg det gjør så mye når han bare er 3 mndr. Sønnen vår var også sånn, sov litt og så våknet han og gren, vi tok ham opp og gav litt mer mat, la ham igjen og han begynte å grine igjen, tok ham opp og matet han til han sovnet. Sånn var det frem til han var 5 mndr. For jeg synes 5 mndr er grensen for å la de ligge og grine.

Da han så ble 5 mndr gjennomførte vi en skrikekur light, lot ham ligge og grine og gikk opp hvert 5. min. Tok vel ca 5 dager så sovnet han av seg selv. Nå ca 5 uker etter så hender det han våkner og griner eller griner seg i søvn, men da maks 15 min cirka.

Jeg synes dere skal fortsette som dere gjør nå, frem til barnet er 5 mndr. Da kan dere prøve på en skrikekur. De er ikke så veldig vanskelige å "snu". Men dette er min personlige mening da, og alle barn er forskjellige. Lykke til:)

Skrevet

Jenta vår var akkurat lik. Vi tok henne opp, og lot henne være opp til at hun ble trøtt igjen, ga henne mat og la henne på nytt. Jeg begynte å stå opp tidligere med henne (dvs kl 08) og da sov hun hele kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...