Gjest Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Hei. Min baby er altså 10 mnd gammel. Hun skal begynne i barnehage om 2 mnd. Jeg har en rekke bekymringer omkring dette. Problemet er at vi ikke kommer opp i nok måltider om dagen. Akkurat nå er vi oppe i ca 2,5 måltid. Da er det grøt til frokost og kvelds og et halvt glass med middag og litt frukt på ettermiddagen. Jeg ville gjerne at vi minimum skulle vært oppe i tre måltider pr dag. De siste dagen har hun i tillegg ikke villet spise middag, uten at hun virker syk på noen som helst måte. Ikke klare hun klumper, så brødskive spytter hun ut med en gang. Vi ammer mye fortsatt. Jeg har mye melk og hun drikker godt ved hver amming. Hun får pupp ca 7 ganger i døgnet. Vet at det må kuttes ned på, men hun får pupp etter måltidene og vann. Hun er ikke glad i vann! De dagene jeg har prøvd å bare gi vann ikke pupp har resultert i rimelig tørre bleier så jeg nøler derfor litt med å kutte ned på puppen. Hun legger fortsatt bra på seg, over gjennomsnittet bra. What to do??
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Ja, den var ikke enkel. Men jeg tenker jo at så lenge hun får så mye melk, så trenger hun ikke annet, og det synes sikkert hun også. Hvorfor skal hun styre med brød når hun vet at pupp er rett rundt hjørnet? Men hun bør jo ha en del mer fast føde nå da, så jeg ville nok jobbet mer med det og kanskje trappet ned på ammingen litt. Det er jo flott at hun fortsatt vil ha såpass mye melk, men det er jo ikke så bra at det går ut over fast føde. Du har jo enda 2 mnd på deg, det går sikkert fint om dere får trent litt på det :-) Hva med annet pålegg på brødskiva? Mindre terninger? Du kan jo lage egen middag om hun ikke liker glass? Min på snart 10 mnd har nesten bare fast føde og veldig lite melk (her går det i mme da). Det var en tilvenningsgreie, men hun har heldigvis akseptert forandringene greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå