Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Har ei jente på 2 og en gutt på 8 mnd med funksjonshemming... Det er ikke lenge siden vi fikk beskjed og er i dyp sorg og har det helt forferdelig om dagen.. Synes ikke det er lett og treffe barselgruppen lenger da barna er laaang foran min i utvikling og forståelse... Og gutten var har mange og vonde hverdagsproblemer... Også tenker jeg... vil bare ha et barn til, et friskt barn til... Noen som har vært i samme situasjon med å fått funksjonshemmet barn og allikvel funnet veien og glede til å forsøke å få et nytt barn? Jeg vil vente en stund med få evt neste barn, men er det lurt? Noen som har valgt og prøve å få flere barn etter og ha fått en funksjonshemmet barn??
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Du sier det ikke er lenge siden dere fikk vite det var noe galt med sønnen din, og at dere er i dyp sorg og har det helt forferdelig om dagene... Jeg ville latt tankene på en ny baby på hylla for en stund for å fokusere både tanker og energi på de to en allerede har.. Det kan være mye nytt som skjer i en familie når et barn blir sykt.. Hvor mye tilrettelegging og hjelp vil barnet trenge?? vil det største barnet få nok oppmerksomhet?? Uansett er det et valg dere som foreldre må ta, klarer dere på ett barn til??? og hva hvis det også ikke blir friskt?? vil det bli for mye for dere som familie å bære?? Det er helt naturlig å tenke på å få et frisk barn til,for sorgen over det syke er så stort.. Med tiden vil du nok glede deg over alt med gutten også å vise han frem for barselsgruppen.. Ta han med på barselsgruppen og fortell de andre om han:) le og gråte:) Jeg kan garantere deg at det viil gjøre deg godt og de kjenner helt sikker noen som er i lignende situasjon, det er vanskelig , men jeg er sikker på at de også vil sette pris på det. Kanskje kjenner noen-noen som er i din situasjon og kan spleise dere med andre foreldre:) det er viktig å være flere og ikke minst høste av andres erfaringer. Hilsen en mamma:) med en liten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå