Trine 77 Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har hørt så mye om det og effekten. Noen er velig positive og andre sier det er farlig. Er rimlig lei, men vet ikke om jeg tør å prøve det. Hvor mye tok dere? Og hvor lang tid tok det før virkingen- dvs. dobesøket satte igang. Hvor lenge? Hele dagen? Selvfølgelig er der det individuelt, men jeg lurer veldig? Vet at man må være moden for at det sakl fungere, men jeg er moden- en jordmor har kjent på meg.Tar modningsakupunktur Min første fødsel tok 3,5 døgn, så jeg er ikke så veldig redd for styrtfødsel. Ble satt i gang og det tok 2,5 døgn før noe skjedde. Da hadde de allerede tatt vannet og satt gelekapsel. Men måtte sette dryppet på sterkeste før det skjedde noe.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 det kan vel ikke være så farlig m lakserolje som noen vil ha det til.leste akkurat et innlegg nå om ei som har vært på føden og fått lakserolje.du kan jo spørre henne om hvor mye.vil anta 1 spiseskje eller 2 . lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jeg tok lakserolje da jeg fødte for 2,5 mnd siden. Måtte prøve meg litt frem, da jeg hadde hørt at 2 ss var det vanlige. Det ga ingen virkning på meg, men jeg tror det er fordi jeg er overviktig. Dagen etter tok jeg 4 ss (blandet i frokostgrøt/havregrøt). Jeg merket ingenting til dorushet jeg hadde hørt om, men vannet gikk plutselig 1 time etter at vi hadde lagt oss (hadde sex også. Det tok bare 4 timer fra vannet gikk til sønnen vår var ute, og jeg måtte ikke sy et sting... Han veide over 4,5 kg, så det overrasket meg litt. Lykke til!
Astrid21 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Heisann.. Jeg kjenner to stk som har brukt dette.. Og de tok 2-3ss. De tok det på kvelden og voknet opp dagen etter med rier..De fikk ikke noe diare av det..Så jeg tror ikke det er så farlig som folk skal ha det til..Men det spørs jo sikkert litt på hvor langt du er på vei da=)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Fikk lakserolje på føden i dag. Tok et sånn medisinbeger (halvt shotglass kanskje?) på styrten. Fikk ingen umiddelbar virkning, men fikk akupunktur og så klyx 2 timer etterpå. Er moden, men ingen åpning......
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg drak noen gode slurker om kvelden.. (termindato) våknet i 4 - tiden av magesmerter og rier. Satt på do - og fikk diare! Kl 07 var han født da... men jeg vil ikke anbefale det igjen... Det var vondt nok om man ikke skal ha mageknip i tillegg... Babyen kommer når den er klar.... :-) Dumt å risikere noe også - man vet jo ikke på forhånd om alt går som det skal... Masse lykke til!!
Trine 77 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2007 apoteket.Har prøv det nå, vrikning etter 2t. fikk tømt meg og ingen ting mer skjedde. Ble bare velidig sulten i løpet av natta. Kanskje litt mere kynnere det var alt. Tok 3 ss.Lurer på å prøve i morgen igjen
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Fler med erfaring, jeg vurdere også å prøve
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Hvorfor tar du lakserolje før termin?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Fordi barnet er stort og jeg hadde selv termin 2 des.Alt er modent og hode har festet seg.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 hva hjelper egentlig lakserolje for? hard mage? (tenker utenom sv.skap)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Hvis noen er virkelig plaget med hard mage, kan Dulcolax dråper/tab/ el stikkpiller anbefales. UTROLIG effektivt. Tar max 6 timer, så må man rett på do. Stikkpiller virker så raskt som etter 10-15 min.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 jeg prøvde 2 dager før egen termin. fikk masse maserier men ikke noe mer skjedde. dagen etter var jeg hos jordmor og hun sa det ikke var modent enda. Jeg har stor tro på at det hadde virket hvis jeg var moden,for jeg merket stor forandring!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Hvordan virker egentlig lakserolje? Må man på do i ett sett, eller bare en gang liksom?? Litt kjedelig å sitte på do hele tiden på føden da..
mamma til 2 små:=) Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 Men du kan risikere styrfødsel hvis du tar lakserolje.Det kan ende med total revning:=(
Månestrålen :-) Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er 9 dager på overtid og var moden da jordmoren sjekket for en uke siden. Prøvde meg på 2 ts med lakserolje i går kveld, men det skjedde ikke noe. Måtte ikke på do før i dag tidlig. Tror ikke jeg prøver igjen, skal på overtidskontroll i morgen. Jordmora forklarte at når en tar laskerolje begynner musklene rundt tarmene å jobbe, de samme musklene "henger" sammen med livmoren og kan da føre til at livmoren begynner å jobbe... Hun sa det fungerte bare hvis en er moden og en burde ikke gjøre det før en var godt over termin.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #21 Skrevet 6. desember 2007 Jeg er skeptisk til de fleste kjerringråd, men de kan jo prøves hvis man vil. Dette her hadde jeg imidlertid IKKE turt, nettopp pga det du skriver. Ser at mange her ikke har fått en lakserende virkning, men det er jo det som er poenget med oljen, og hvis det skjer så må det være duket for en særdeles ubehagelig fødselsopplevelse? Jeg har hatt en Klyx som bare fungerte halvveis, og jeg skal love at det å fly på do i et sett mellom riene ikke er særlig gøy! Så jeg hadde aldri tatt sjansen på at noe sånt kunne skje igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #22 Skrevet 6. desember 2007 Ei venninne av ,meg tok lakserolje, med førstemann. Hun fikk rier, men når pressriene satte inn, bæsja hun på JM og barnepleieren, og over store deler av fødestua. Hun sa det var som eksplosjon, og hun var så skamfull og lei seg fordi det ble kaos med klesskifte, vasking av henne, JM og barnepleier måtte bytte klær,og barnfaren sto og brakk seg. Ungen kom ut, men med de neste har hun venta til riene har begynt av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå