Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller smører dere i det hele tatt? Jenta mi på 7 uker er så tørr i pannen og på øyenbrynene. Jeg vet ikke hva jeg skal smøre på. Men noe må je gjøre, for det er VELDIG tørt!

Er takknemlig for alle svar og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

a-derma exomega, kjøpt på apoteket. Smører morgen og kveld og den gjør underverker på lillegutts atopiske hud.

Skrevet

Vi bruker A-creme kjøpt på apotek eller rett og slett litt av babyline sin olje. A-cremen var det min helsesøster som aldri bruker å anbefale noe som helst som rådet oss til å kjøpe.

Skrevet

Må bare også si at du bør smøre om kvelden, og bruke kulde krem på dagen hvis du har tenkt deg ut å gå. Disse kremene er så feite at de ikke trekker så fort inn i huden nemlig og da fryser vannet i dem til iskrystaller i ansiktet til babyen.

Skrevet

A-krem:o) -fantastisk god!!

Skrevet

Hei,

datteren min har atopisk hud og har eksem som kommer og går. På apoteket rådet de meg til å kjøpe a-derma, mens helsesøster sa at spenol er anbefalt av en ekspert på atopisk hud. Har prøvd begge kremene, inkludert a-creme, og jeg må si at jeg anbefaler spenol oxo! Eksemet gikk bort etter 2 dager og det har foreløpig ikke kommet tilbake;) Superbillig er den jo oxo!

Skrevet

A-krem er en simpel og dyr krem!

Den inneholder omtrent bare vann. Noe som gjør at huden blir veldig fin med det samme. Myk og god, går lett inn gjør den også.

Men tar det ikke lang tid før en er tilbake på start, om ikke enda værre pga alt vannet!!

Jenta vår er også veldig plaget. Vi har olje i vannet.

Er det dager hvor hun er ekstra plaget, smører vi olje direkte på henne når vi bader. Gjør underverker :)

Ville prøvd det først altså!

Skal du prøve med kremer bør du vell prøve apobase eller den røde først. Kremer som ikke er tilsatt feks havre. (Det kan føre til bla allergi! Selv om det bare kommer på huden...)

De kremene som er fete og tunge å smøre inn, er "desverre" de som er best!!

Skrevet

Hvis du er opptatt av hva som er i de ulike kremene har jeg gode salver/kremer jeg har brukt å anbefale. Alle fuktighetskremer og salver er proppfulle av parabener og alle slags rare stoffer. Jeg har etter mye leting kommet borti en nettside der man får kjøpt produkter med kun naturlige ingredienser. Gå inn på www.naturlighudpleie.no

Jeg har brukt den kursalven hun selger veldig mye. Den er bare helt super! Ellers bruker jeg aloevera fuktighetskrem med lanolin, og den er også veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...