Gå til innhold

TREG mage, hva hjelper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare såå treg mage nå, går toppen på do en gang i uken :-(. Tar duphalac hver dag, prøver drikke mye vann, spiser kiwi og clementiner....og alikevell er det såå tregt. Har noen andre gode tips? Trenger de sårt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt problemer ett par ganger med dette i svangerskapet. Da kjøpte jeg ferdig sviskekompott. Spiste det med melk på, og det funka! Og det smaker veldig godt synes jeg!!

Skrevet

Prøv tørka aprikoser! Det funker for meg.

Skrevet

Mitt tips er Biola, eller grove kornprodukter med mye fiber.

Skrevet

Jeg har også vært plaget endel med dette, heldigvis er det bedre nå. Men jeg drakk 1 stort glass vann når jeg sto opp før noe annet, dette skal visst rense opp litt + motvirke treg mage, etter det et glass biola med linfrø i. Magen var fortsatt hard på en måte, men jeg kom på do nesten hver dag i motsetning til hver annen til tredje dag. I tillegg passet jeg på å spise frukt og grønnsaker hver dag og gjerne litt knekkebrød + masse masse vann. Og selvfølgelig spise lite og ofte, men dette har du sikkert prøvd allerede. Lykke til: )

Skrevet

Jeg hadde en periode med skikkelig treg mage og fant tilfeldigvis ut at det hjalp å spise muffinsdeig. Noen skjeer med det gjør susen for meg. Jeg er av det slaget som elsker å smake på deigen når jeg baker kaker, brød ol... Da er det to gode grunne til å bake muffins...det er godt å du får forhåpentligvis gått på do.

Sånne ferdige poseblandinger funker helt fint å bruke.

Ellers har jeghørt at å spise linfrø (noen svelger dehele med vann eller bruker det som "krydder" på maten) skal hjelpe.

Lakris....druer...

Jeg er sikker på at det hjelper med noen skjeer uffinsdeig og en boks blå druer gjør susen! Samtn oen liter med vann og appelsinjus..

Kjenner forresten ei som aldri får gått på do før etter hun har drukket en kopp sterk kaffe. Kan være verdt et forsøk!

Lykke til! :)

Skrevet

om du no evnt har prøvd allt innom mat og svisker og linfrø m.m og det enda ikke funker og heller ikke duphalac har noe effekt,finnest det et annet middel på apoteket,det heter movicol og er i pulver poser,du må nåk spørre etter de,men de er reseptfrie og skal funke bedre enn duphalacen,vi har næmlig hatt ei jente med ekstrem forstoppelse men sykehusinnleggelse m.m så fant endelig en barne lege ut at dette pulvere gjør susen,og det har funket,då hadde vi prøvd ALT t.o.m avføringstabl.som barn ikke ska ha en gang,men det løsna ikke av tabl,men movicolen tok det,dette pulveret kan gravide ta og er et helt naturlig middel om smører tarmene så avføringen kommer ut, bland det gjerne med eplejuice då smaker det ikke så ille

dosering står på pakken,lykke til

Skrevet

Jeg har spist "Veggie masala" det er linser med krydder som man får kjøpt i matbutikken. Finner det ved de andre varene "fra Asia" som nudler, currypasta mm. Jeg spiste hele posen når den var tilbredt med nanbrød og dagen etter var proppen i magen løst. Men det var mye luft i magen før den tid.. Blei i hvert fall fin i magen av dette og har holdt meg fin en stund etterpå.

Skrevet

det fins noen tabeletter som heter "frukt&fiber" som selges på apotek. reseptfrie. koster 150 kr eller noe rundt der, de er veldig effektive. Bruker de på sykehjem til pasienter som har problemer med forstoppelse, de er veldig effektive.

ellers er det drikke masse masse vann.

linfrø. svisker, fiber rik mat.

Skrevet

En kopp sterk kaffe om morgenen gjør susen. ;)

Skrevet

gå i trapper eller bratte bakker,hjelper som fy på meg (av og til nesen for godt)

Skrevet

Tusen takk alle sammen!! Skal prøve noen av tipsene her og håper jeg finner det som da fungerer for meg :-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...