MikroMidas Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Mener f.eks.: - suppeposer - sauseposer - ferdig stekte ting (kjøttkaker, fiskekaker etc. etc.) - hermetikk (f.eks. lapskaus på boks og lignende) Eller er dere flinke til å lage ting fra bunnen av i en hektisk hverdag? Jeg har konstant dårlig samvittighet hver gang jeg lager brun saus av pose eller serverer kjøttkaker som jeg ikke har mekka sjæl, for å si det sånn. Føler liksom at jeg bør formidle sunne matrutiner, inkludert kunnskap om matlaging, til barna mine - særlig når de blir større - men så blir det liksom aldri tid. Hvis dere har noen enkle, gode hverdagsoppskrifter på middager som tar like kort tid som å bruke halvfabrikata, så er jeg veeeeeldig takknemlig!! Jeg KAN jo lage sauser hvis jeg bare tar meg tid.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Jeg lager tomatsuppe, men bruker tomater på boks da... Da har jeg grønne linser, løk, hvitløk, stangselleri, gulrot og buljong oppi. Det er godt. Serveres med hvitløksbaguett f.eks.
Gjest MyIian Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Nei. Er kokk og motstander av halvfabrikat.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Mye og mye, bruker det somregel som en basis eller hvis vi har svært dårlig tid. Er så mye salt i disse posene, og mye tilsetningsstoffer..
Tommage♀♂ Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Nei, kun til taco/tortilla/nacho-retter.
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Du trenger da ikke ha dårlig samvittighet for halvfabrikata! Bare det er kjøtt, grønnsaker og potet/ris/pasta/annet fyll og du lager det med kjærlighet så er det allerede knall. Jeg bruker ikke suppe og sauseposer selv, fordi jeg liker godt å lage mat og lager slikt heller selv. Mais, tomater og annanas bor på boks her i huset, og brokkoli og erter kommer fra fryseren. Det er fordi vi ellers kaster aaaaalt for mye grønt fordi det råtner før vi rekker å spise det. Planleggingen min har mangler. ;o)
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Bruker stort sett aldri sånt, bernaise blir ofte på pose da, og pizzasaus men ikke mye annet Når vi har suppe så er det som regel fersk suppe (da det er den eneste suppen vi liker alle sammen) og det er jo i bunn og grunn bare kokte grønnsaker og kjøtt
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Kjøttkaker tar jo foresten ikke mer enn 5 min å lage da ikke fiskekaker heller..
Vipsenmamma Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Selvfølgelig. Hvordan skulle ellers middagen stått på bordet kl. 17, når jeg slutter på jobben kl. 16?
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 bruker gjerne noe, er ikke noe husmoremne eller kokk, så lager det jeg kan og da blir det gjerne en pose eller to ett par ganger i uka. også for å spare tid. rekker ikke lage ting fra bunn når maten skal være klar en time etter vi åpner døra hjem.. men i helgen lager jeg mer mat fra bunnen
Mammaaaaaa Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Bruker det nesten alltid. Er elendig å lage mat. Klarer ikkje lage fiskeboller i kvit (toro) saus uten svi... Dessuten er det litt vanskelig å stå på kjøkkenet lenge med ein baby som ikkje synst det er så veldig gøy å vere åleine...
Mor di! Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Enkelte sauser lager jeg med poser, og gjerne supper også til tider. Men det er jo sååå mye bedre med hjemmelagde ting da!!
☆Anonymia☆ Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 bruker det en del ja og nekter å ha dårlig samvittighet for det
Gjest Nydelige christina Skrevet 5. desember 2007 #14 Skrevet 5. desember 2007 Jeg er elendig på kjøkken...kun feridigposer her som regel:-/ Eneste jeg kan lage er skikkelig god lapskaus..men kan jo ikke spise det hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå