Gå til innhold

4 mnd,ammer 1 gang i timen, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

minsten på snart 4 mnd må ammes 1 gang i timen, dvs en halv time pause mellom hvert måltid.....blir veldig sliten av dette, den eneste pausen jeg får er når han sover den ene hvilen på dagen og om natten.(sover da i 6-7 timer uten mat). trodde dette bare var forbigående, men har vart ganske lenge nå...!andre som også har det sånn?har jeg ikke nok melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes kjent ut, ja! Keep up the good work! Men JA, det er slitsomt til tider synes jeg også. Nå er jenta mi snart syv mndr. og har endelig begynt å ta smokk, det har hjulpet. Men grøt vil hun ikke ha særlig mye av, så det blir mye amming en stund til framover. Er vektoppgangen fin trenger du ikke bekymre deg for om du har nok melk.

Skrevet

Hvor lenge har det vart da? Det er ikke bare en litt lang periode med økedøgn..? Jenta mi ammes ca en gang i timen når jeg øker. Slitsomt ja.

Skrevet

jeg ammer når (jeg tror) jenten min vil ha. hun er 4 mnd. noen dager ammer jeg mer en en gang i timen, noen ganger går det kanskje 3 timer(men det er som oftest maks,hehe) hun er god og rund:)

for meg høres det naturlig ut. men om du er sliten kan du jo prøve å trekke det ut litt(dersom det ikke bare er økedager da). hjelper det å sette på musikk/danse/underholde på en eller annen måte? ta på henne/han dress og gå en tur ut(uten bæresele,hold henne/han i armene og vis barnet verden)

du er flink:) lykke til:)

Skrevet

Jøss! Det hørtes veldig slitsomt ut ja! Tror nesten jeg ville tatt dette opp på helsestasjonen om jeg var deg, de vil hjelpe deg å finne ut av om du har nok melk. Går ikke an å holde på slik, du skal jo ha et liv også...

Det kan jo også hende at han bruker deg som smukk, det gjorde min i starten. Har du prøvd å gi han smukk? Jeg fikk det i allefall mye bedre etter at han fikk den. Men pass deg bare for å gjøre han avhengig av den da! Om han legger seg fint om natta nå uten bør du ikke begynne å gi han den!

Skrevet

det har vært slik i sikkert 1,5-2 mnd.....!så må være veldig lang økeperiode da isåfall, hehe....!han legger bra på seg, 4 kg på 4 mnd!prøver å gi smokk, men når han suger på den og merker at det ikke er mat der, sputter han den ut....! han har liksom ikke tålmodighet til å ligge litt for seg selv på teppet sitt heller pga dette.

føler heller ikke at dette kan fortsette i mye lengre periode, må vel gi seg snart??hadde han ventet lengre mellom hvert måltid, ville jo puppen fyylt seg mer opp med melk, og han hadde fått melken lettere og raskere i seg vil jeg tro!slitsomt er det hvertfall...

Skrevet

Fikk høre av helsesøster at en bør ha minst 1 time pause mellom hvert måltid for at puppen skal fylles skikkelig med melk.

Skrevet

Legger han på seg som han skal? Det er veldig slitsomt, og om du ikke har nok melk, så er han jo snart gammel nok til å få smake litt grøt. REgner med du har prøvd de fleste tipsene for å øke melkemengden?

Skrevet

ok, ser du har nok melk. Kanskje du skal prøve å drøye det til en time mellom hver amming - det blir sikkert litt skrik,men da får han mere mat hver gang. Kan hende det er en mer effektiv måte å øke på også. Og, jeg sier det igjen, kanskje prøve en teskje grøt?

Skrevet

Så lenge dette (tydeligvis) ikke er økedøgn så bør du prøve å trekke ut tiden til oppimot 2 timer mellom hver amming. Det som skjer nå er at han ikke drikker mye nok hver gang fordi det ikke var så lenge siden sist samt at brystet ikke er fyllt opp skikkelig. Dermed blir han fort sulten igjen og så har du det gående - en negativ spiral.

Sett av kanskje en ukes tid til å gjennomføre et opplegg for dere der du lar det gå en stund mellom hver gang (du får prøve å aktivisere ham litt og bare la ham sutre, gi evt litt vann). Da er det stor sannsynlighet for at han vil spise mer til hvert måltid. Styr unna mme til du har prøvd dette. Jeg vil tro du har nok melk i og med at du har holdt på med "økedøgn" en måned eller to...!

Hvis dette ikke fungerer kan det være at han trenger tillegg.

Skrevet

ja,legger bra på seg, 4 kg på 4 mnd!vet ikke om det er melkemengden min det står på da.....?

Skrevet

Enig med Eileithya - begynn med litt grøt også! Da blir han mettere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...