Gå til innhold

Da har jeg snakket med legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle komme dit i morgen tidlig, han hadde ikke tid i dag. Så må bare prøve å få i Didrik litt mer væske. Fikk vi ikke til det og feberen ikke sank måtte vi til legevakten i kveld.

Men reagerte på en ting han sa da... Gi Didrik cola!! Synes det er litt rart i og med at han er bare 7 mnd jeg da. Hva er fordelen med cola? At det var mye sukker sa han, men skjønte ikke helt hvorfor likevel jeg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eplejuice med farris er bedre da.

Saltet i farrisen binder vann ikroppen, og det søte i eplejuicen gir energi.

Salt og sukker blandet med væske gjør at kroppen lettere tar til seg væske.

Gi salt potetgull hvis du tror han får til å spise det? Da blir han tørst og vil drikke.

Mariekjeks har sikekrt samme effekten...

Lykke til!

Skrevet

Potetgull? Gutten har jo ikke tenner.

Kan prøve eplejuice med farris. Må på butikken når sambo kommer hjem igjen

Skrevet

Husk å riste godt på colaen, slik at den blir "dau". Kullsyren er ikke godt for små mager.

Skrevet

Potetgull bør du unngå. Det er altfor mye salt av feil type, for en som er så liten. Cola og farris inneholder en rekke salter som er bra om man ikke får i seg noe annet. Sikkert lettere å få en så liten til å drikke cola (med kullsyren ristet ut) enn farris/eplemostblanding pga at det er søtere.

Skrevet

Du kan godt gi cola, men pass på at du rister ut kullsyren først. Og et annet tips er at han IKKE får se hvilken flaske det kommer fra - for da lærer han allerede nå hva cola er - og det vil du jo sikkert ikke... :) Har ikke sett hele historien her men var det diare? Cola er bra for magen hvertfall. Og gir mye energi også til en som er slapp og ikke orker noe. Og så smaker det godt, så lettere å få han til å drikke.

God bedring til gullet.

Skrevet

Skjønner at jeg skal riste ut kullsyren først =) Nå nei, ikke se flasken det kommer fra nei. Skal ikke ha noen colaavhengig 7 mnds gammel baby hihi..

Blir nok ikke noe potetgull her nei. Da prøver jeg heller med kjekse.

Diare ja, men snodig diare da. Har ca 2-3 skikkelig bæsjbleier hver dag. Men de er til gjengjeld over alt da. På klær og alle omgivelser.

Fikk i han en stikkpille for 1,5 timer siden og han er bedre nå. Spørs hvor lenge det varer. Er veldig grinete fordi da. Eneste som hjelper nå er hvis storesøss sitter ved siden av han å synger barnas superjul sangen hehe.

Håper han blir bra snart, synes så synd på han.

Takker for alle god bedringsønsker!

Skrevet

Du kan jo alltids prøve sånne porøse potetsnacks som "smelter" av spytt. Litt mye salt i begge deler, prøv i så fall med måte. Men det høres litt villt ut å gi ham cola, hva skal han med kaffein i kroppen liksom? Lette fra bakken??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...