Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Under seksukerskontrollen ble det oppdaget ulike lengde på ben, og vi har nå fått Frejkaspute som vi skal bruke i tre måneder. Den må tas av under bilkjøring, og vogna er for smal til at vi kan ut og trille tur da årstiden krever godt med påkledning og varm dyne/voksipose, noe som fører til at bena blir liggende i klem, og det skal det jo ikke! Føler ikke at vi kommer oss ut i frisk luft i det hele tatt. Flere som er i samme situasjon?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Hei hei:) Mitt barn er nettopp ferdig med puta. Hvor lenge har barnet ditt hatt puta?? Vi kunne bruke puta i bilstolen frem til den siste puta vi hadde (str 24). Da kjørte vi uten pute.. Barnet skal jo ha puten på hele døgnet, men små turer måtte vi jo ta... Vogna vi har er ganske brei, så den holdt:) ( City voyager) Av påkledning hadde jeg ei jakke som var et nr for stor, sånn at den gikk over puta, og på bena hadde jeg leggingser og tykke sokker. De har leggingser på hennes og mauriz, men de er litt tynne, men du kan jo kjøpe no garn og strikke selv, eller få noen til å strikke for deg:) Hvordan vogn har du? Og er det ikke sjangs å ha på pute med dyne over??
M&MH Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Jepp,hatt det i 3 mnd.. men mest for sikkerthetsskyld, for de fant såvidt et lite avvik i ene hoften hennes. Hvor lange turer går dere da? Vi har stor vogn så det går fint med puta, men den passer ikke inn i vinterdressen hennes f.eks. Tar et par lange pauser fra den om dagen, og har den ikke på når vi kjører eller går tur. Fikk beskjed om at 4 halvtimes pauser fra puta hver dag var ok. Hva har dere fått beskjed om da? Husk at du ikke må ha på så mye klær når baby har på den puta da. Den er VARM. Feilen på hofta til jenta mi var såpass bagatell at vi har tilatt oss å ta noen lengre pauser vi da. Men det kan hende puta er litt viktigere for deres baby.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Vi har bare brukt puta i en og en halv uke, men det går over all forventning, ser ikke ut som om hun bryr seg så nevneverdig om den. Hun er nå to og en halv måned gammel. Legen på helsestasjonen stusset over at valkene på lår ikke var symmetriske, så vi ble henvist til sykehuset for ultralyd. Der tok de mål av hoftene, og vi ble vist videre til barnelegen, som ikke helt skjønte hvorfor vi ble henvist i og med at de fleste målingene lå innenfor normalen, kun et par målinger som var litt lav på den ene hofta. Men de ville heller behandle en gang for mye enn en gang for lite, og det er vi jo helt enig i. Men det kan jo tolkes dit hen at det også bare er en bagatell i vårt tilfelle! Vogna vi har er av type Emmaljunga DuoEdge, og hun kan ligge i den uten at beina tar borti veggene bare man ikke må pakke så mye på henne. Takk for tips om leggings og litt for stor jakke. Fant ut at jeg kan bruke storebrors hjemmestrikkede sokker, de er passe lange og gode og varme å ha på seg :-) Dermed skal det holde å bare ha over en dyne som legges løst over. Vi går ikke så allverdens lange turer, men frisk luft gjør godt til oss begge :-) Men til dere to som har svart, dere er vel ferdig med behanlingen? Gikk det fint, så hoftene bra ut etter behandling? Håper det gjorde det!! Hilsen HI
M&MH Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Hørtes ut som en bagatell ja, men bra de gjør det for sikkerhetsskyld. Vil ikke at hun skal ligge i strekk som min samboer gjorde da han var liten. Fikk du ikke beskjed om hvor mange pauser du kunne ha fra puta? Vi skal inn den 13 desember og sjekke hoften hennes. Jeg håper og tror alt er bra, men tar ingenting for gitt lenger:-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vi fikk minimalt med informasjon - ble sendt opp til fødeavdelinga etter å ha vært hos legen, fikk satt på en pute der, fikk et A4 ark med litt informasjon. Skjønte fort at vi ikke fikk jenta i bilstolen, og fikk høre at vi kunne ta den av mens vi kjørte bil, men at det ikke bør være snakk om mer enn 30 minutt... De sa også at vi kunne bruke litt ekstra tid ved bleieskift og bading slik at hun fikk sprelle litt fritt med bena! Jeg krysser for øvrig fingrene for datteren deres, håper det har gått seg til :-) HI
M&MH Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Ja,det var no sånt vi opplevde også. Gikk ganske fort, men fikk beskjed om at vi kunne ta 4 halvtimers "skifte" pauser iløpet av dagen da... er så lei denne puta nå og håper vi blir kvitt den. Gleder meg til å kle datteren min i kjole! Og jeg som absolutt ikke skulle ha på henne kjoler... men nå som vi har hatt den puta i 3mnd vil jeg:-D hehe Tusen takk, jeg håper også det ordner seg for dere:-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Hehe.... jeg skulle ikke ha noen rosa klær til min jente, og kjole anser jeg som svært upraktisk - men se så, nå er jeg den største tilhengeren av rosa klær ever og gleder meg også til å ta i bruk kjoler... jeg er et levende bevis på at folk kan endre mening!! HI
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Hei igjen:) Hørtes ikke ut som om feilen er så alvorlig nei:) Jenta mi blei sendt på ultralyd fordi hu blei født i seteleie, hun var 2 uker på første kontroll, og de fant en liten feil i venstre hofte, som de mente grodde seg til av seg selv, men på kontroll 4 uker etter hadde den ikke forrandret seg, og vi fikk på puta... Jeg var kjempe lei meg, og begynte nesten å gråte. Syns så synd på den lille jenta mi, barnepleier sa at det var værst for foreldrene, barnet hadde ikke vondt av puta.. Jeg så for meg noen laaange mnd med puta. Men veit dere det har gått sååå sinnsykt fort:) Og til deg HI om de har sagt at du kan kjøre litt uten pute, er det nok ikke farlig:) Detta kommer til å gå sååå bra:) Og tro meg når du står der og babyen din er putefri, syns du disse 3 mnd har gått svusj avgårde:) Og til deg andre som skulle på kontroll 13. desember: (husker ikke hva du heter.. hehe) MASSE MASSE LYKKE TIL:) Jeg og snuppa skal krysse alt vi har for deg og babyen din:) Detta går nok bra:) Er det noe mer dere lurer på, bare si i fra:) Klemmer:)
En gutt og ei jente :-) Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Tusen takk for at dere deler erfaringer ang. Frejkas pute med meg. Jeg ble også litt lei meg fordi det ikke så behagelig ut og den er jo så stor og klumpete at det er vanskelig å håndtere den lille! Men nå er den alt innbakt i alle rutiner, og det går bedre enn jeg hadde forventet. Jeg tror også at tiden vil gå fort, vi har fått time i dag til røntgen 10. mars neste år. Tvi-tvi!! Hilsen HI :-D
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Hehe kjenner igjen følelsen:) Men tro meg det blir nesten like uvandt å ikke ha på pute, er ikke så mye å ta i lengre når puta er av.. hehe:) Sambo syns det var veldig rart i begynnelsen også.. Hehe:) Man blir fort vant til denne puta:) Og vi må tenke på at det er mye bedre at de blir behandlet når de er så små, og ikke er vant til annet selv, ville vært mye værre om feilen ble oppdaget f.eks etter de hadde lært å gå... Og når de blir behandlet med pute i så ung alder, er prognosene virkelig gode:) Ønsker deg MASSE MASSE lykke til 10. mars:) Klemmer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå