mamsen sin Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 kan noen hjelpe meg med en oppskrift. Skal ha bursdag, og da kommer det barn som ikke tåler egg
Mamma jei Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Bruker aldri egg jeg, selv om alle her tåler det. Ikke sukker heller, bedre med noe søtt på. Bruker bare melk, mel, hjortetakksalt/hornsalt og smeltet smør. Vet egentlig ikke hvor mye av hver, tar det bare på øyemål. Kanskje en liten teskje hornsalt pr. halvliter melk?
Gjest mphs Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 INGREDIENSER: 5 dl helmelk 5 dl rømme 1 ts salt 3 ss sukker 200 g byggmel ca 250 g hvetemel FREMGANGSMÅTE: Bland alt til en klumpefri røre. La den svelle en stund. Stek lysegule vafler i jern på vanlig måte. Avkjøles og stables.
rosa og en blå Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 eg har aldri prøvd dette selv men fikk råd om.. å bytte 1 egg med 1.5 ts bakepulver.. og la dette svelle en stund -så helle oppi en liten glassflaske med sitronbrus og blande inni rett før steking- ca 3dl brus. på 2 liter.. de sier dette er godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå